Gebruik het liefst een level converter of een BC547, er zijn zoveel manieren om dit op te lossen, Google zal je helpen. Mocht je BC54x nodig hebben, stuur maar een DM wat je nodig hebt, maak een postzegel over en ik zal je opsturen wat je nodig hebt. Level shifters heb ik zelf ook niet liggen, maar die haal je zo bij Ali (zou ik overigens wel degelijk aanraden, lekker compact en gemakkelijk te monteren omdat het al op een printje zit.
Wat je wil hebben is een 3V3 output van de ESP/Wemos converteren naar 5V en daarmee de SSR sturen.
Of zoals ik super simpel heb gedaan; zie mijn schets/schema, stuur hiermee direct je originele Brewmonk relais aan, dat werkt exact net zo goed als de originele regeling; relais aan of uit kwa vermogen, niets mis mee!
Ik zou zeggen houd het simpel! Mijn advies; gebruik gewoon de relais van de ketel zelf, dan ben je snel klaar! De temp regeling is echt nauwkeurig genoeg hoor!
Wil je toch op de 0.1 C gaan regelen (voor zover mogelijk met zoveel massa/wort/water) dan gebruik je een SSR omdat dit PWM gestuurd is heb je een SSR nodig.
Het enige advies is wel: voeg een extra 5V voeding toe voor de ESP/Wemos want de voeding van de ketel zelf trekt het maar net. Mij mij werkt het wel, maar het is op het randje als ik de backlight zie dimmen... Meanwell heeft hier hele handige modules voor compleet in behuizing. of gebruik een oude USB lader oid...
Mijn insteek is om iedereen op een eenvoudige manier de gemakken van WiFi gestuurde bediening te laten profiteren, zonder al te veel gedoe, zonder display, zonder vele draden.
Gewoon een ESP8266/Wemos oid, een temp sensor en de aansturing van de relais (level converter) en een 5 V voeding toevoegen, het hoeft niet meteen super chique.