Brewer's Gold hop voor een bitter

Gestart door Jay, 05-05-2006 14:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jay

Morgen wil ik weer een bitter gaan brouwen. Ik ben net eens gaan kijken wat voor hop ik allemaal in huis heb en ik kwam 200gram Brewer's Gold van Brewferm tegen (5.9% alpha). Ik weet niet meer waarom ik deze hop gekocht heb, maar misschien dat het nu tijd wordt 'm eens uit te proberen. Ik vind echter weinig informatie over Brewer's Gold  en het weinige dat ik vind is meestal vrij negatief (zie bv. http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,1533.0.html).
Ik heb ook nog Challenger (7%alpha) en EK Golding (6.1%alpha), waarmee ik allebei al goede ervaringen heb, maar misschien dat het bitterhop nu maar eens brewer's gold moet worden. Ik wilde overigens sowieso gaan koud- dan wel drooghoppen met fuggles.

Kan iemand mij Brewer's Gold als bitterhop aan of afraden? Zou het een beetje bij de bitterstijl passen?

Adrie

Brewers Gold geeft een nogal harde, wat onaangename bitterheid. Ik zou dit bier niet snel gebruiken in een bier dat van zichzelf al erg bitter is, zoals een bitter. De Challenger lijkt me een betere keus als bitterhop. De Goldings is een uitstekende aromahop.

Jay

OK. Dus morgen maar geen Brewer's Gold. Iemand ideeen wat te doen met 200gram brewer's gold? Er moet toch iets zijn waar het lekker in is? (Een stevige pilsener misschien? Een triple met een bite?)

MO

In de link die je geeft, ben ik de grote klager over deze hop. Overigens niet helemaal gefundeerd, want zo goed weet ik nu ook weer niet hoe deze hop smaakt.
Ik zou echter geen bier weten waar je hem in kunt gebruiken. Misschien kun je in een aantal bieren 20-30% van de bitterhopgift uit deze hop laten bestaan zodat de smaak niet zo opvalt?

Edgar

Brewer's Gold is de bitterhop van XX-bitter. Ik vind dat toch wel een aangename bitterheid. Ik zou er niet voor terugschrikken om die hop te gebruiken, zij het niet als enige hopsoort.

Hopmans

Volgens mij heeft het in het geval van het Texelse bier niet met Brewers Gold te maken,
maar met het gebruik van pellets in deze bieren. En dat proef je.

 :degroeten:

Johannes

Citaat van: Jay op 05-05-2006  14:51 uOK. Dus morgen maar geen Brewer's Gold. Iemand ideeen wat te doen met 200gram brewer's gold? Er moet toch iets zijn waar het lekker in is? (Een stevige pilsener misschien? Een triple met een bite?)


Tijd om de hopsubstitutietabel-link van Brew Your Own er weer eens in te gooien:

KLIK hier

 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.