Hobbybrouwen > Algemene vragen hobbybrouwen

Ranzige smaak IPA na 6 weken

<< < (2/12) > >>

tdp:

--- Citaat van: Dantel op 04-02-2021  11:15 u ---nee gewoon pallets ...

--- Einde van citaat ---

Smaakt het niet naar hout? ;-) Zonder gekheid, vervelend dit!

Het zou inderdaad door de gist, de hop of de combi kunnen komen. Wellicht kun je een klein brouwsel maken hiervan, waarvan je de helft koudhopt met Citra. Wanneer je verder dezelfde werkwijze hanteert, zou je e.e.a. wellicht kunnen herleiden.

Succes met het vinden/oplossen van dit probleem!

Dantel:

--- Citaat van: tdp op 04-02-2021  11:50 u ---Smaakt het niet naar hout? ;-) Zonder gekheid, vervelend dit!

Het zou inderdaad door de gist, de hop of de combi kunnen komen. Wellicht kun je een klein brouwsel maken hiervan, waarvan je de helft koudhopt met Citra. Wanneer je verder dezelfde werkwijze hanteert, zou je e.e.a. wellicht kunnen herleiden.

Succes met het vinden/oplossen van dit probleem!

--- Einde van citaat ---

Smaakte het maar naar hout  ;).

Nah ik ga  dit weekend een kleine batch brouwen met exact hetzelfde recept maar  met een andere gist  de US05 wat Snelbier voorstelde en dan over 5 a 6 weken weten we wat het is .Weet je het is jammer dat we knap 200 liter moeten wegkieperen , maar dat is niet het grootste probleem , waarom  dit gebeurd  is eigenlijk veel belangrijker om te weten .
Als anderen nog ideeŽn, op of aanmerkingen hebben ,of wellicht mist er nog wat info ,laat het weten .

Groet Dantel

Snelbier:

--- Citaat van: Dantel op 04-02-2021  12:02 u ---..Nah ik ga  dit weekend een kleine batch brouwen met exact hetzelfde recept maar  met een andere gist  de US05 wat Snelbier voorstelde en dan over 5 a 6 weken weten we wat het is .Weet je het is jammer dat we knap 200 liter moeten wegkieperen , maar dat is niet het grootste probleem , waarom  dit gebeurd  is eigenlijk veel belangrijker om te weten .
Als anderen nog ideeŽn, op of aanmerkingen hebben ,of wellicht mist er nog wat info ,laat het weten .

--- Einde van citaat ---
US05 beetje warm vergisten voor wat fruitjes.  Ik start meestal rond 20'C en laat hem oplopen+uitgisten op 23'C.
Na 2 weken verwarming er af en drooghoppen 3 dagen op garagetemperatuur 18'C.
De mijne kan over 1 week gebotteld worden, blijf het maken.  Proost,  Snelbier

Dantel:
Hmm het lijkt er dus op dat als je IPA's met koudhop brouwt met een hoog alfagehalte  in combinatie met gisten die ver doorgisten  niet z'n waanzinnig goed idee is.Belgische Strong Ale gisten en zo.
Ik vergelijk het maar een beetje met Kiwi in je Yoghurt, ook niet hachelen. Terwijl het een lekkere combie lijkt.

JanDeGraaff:

--- Citaat van: Dantel op 04-02-2021  12:02 u ---Weet je het is jammer dat we knap 200 liter moeten wegkieperen
--- Einde van citaat ---
Met 5% alcohol kan dit altijd nog zo'n 10 liter destilaat opleveren. Versneden ruim 20 liter likeur.. Just saying..  ::)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie