Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Suggestie verbetering forum: sectie commerciele bedrijven/gebruikers

<< < (2/4) > >>

JanDeGraaff:
De vraag moet ook zijn: hoe erg is het maken van "reclame"? Het een keer in een discussie noemen lijkt mij niet erg als het terzake doende is als het bijvoorbeeld een valide oplossing is voor een probleem dat ter discussie gesteld wordt. Daaronder valt wat mij betreft ook het aanprijzen van een zelfgeschreven boek als daar de oplossing in beschreven staat (liefst met paginaverwijzing ;) ).

Het lukraak openen van nieuwe draadjes om een product aan te prijzen is wel weer erg, want irritant.

Toch nog even terugkomend op de opmerking van Eric:
Als jij geheel vrijwillig en vrijblijvend een forum voor heel hobbybrouwend Nederland (en hier en daar Vlaanderen) in de lucht houdt en de kosten ervan deels financiert met je zelf geschreven boek: Ja, dan vind ik dat jij ook dat zelf geschreven boek mag aanprijzen.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat jouw vraag niet zozeer kritisch als wel kantje-boord is. Of je het met hem eens bent of niet, dit verdient Jacques niet.

Eric v B:

--- Citaat van: JanDeGraaff op 03-02-2021  12:26 u ---De vraag moet ook zijn: hoe erg is het maken van "reclame"? Het een keer in een discussie noemen lijkt mij niet erg als het terzake doende is als het bijvoorbeeld een valide oplossing is voor een probleem dat ter discussie gesteld wordt. Daaronder valt wat mij betreft ook het aanprijzen van een zelfgeschreven boek als daar de oplossing in beschreven staat (liefst met paginaverwijzing ;) ).

Het lukraak openen van nieuwe draadjes om een product aan te prijzen is wel weer erg, want irritant.

Toch nog even terugkomend op de opmerking van Eric:
Als jij geheel vrijwillig en vrijblijvend een forum voor heel hobbybrouwend Nederland (en hier en daar Vlaanderen) in de lucht houdt en de kosten ervan deels financiert met je zelf geschreven boek: Ja, dan vind ik dat jij ook dat zelf geschreven boek mag aanprijzen.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat jouw vraag niet zozeer kritisch als wel kantje-boord is. Of je het met hem eens bent of niet, dit verdient Jacques niet.

--- Einde van citaat ---
Kantje boord van wat? En wat heeft dit te maken met of je het met hem eens bent of niet?
Persoonlijk, zou ik het netjes vinden als er naast een eigen boek ook een ander boek genoemd wordt zodat er een keuze is. Maar als we dit accepteren, dan vind ik het prima maar vind ik dat op mijn beurt kantje boord want waar ligt de grens? Hebben moderatoren en mensen die heel veel zinvolle bijdragen leveren aan dit forum dan ook meer privileges dan mensen die minder zinvolle bijdragen leveren? Zij besteden ook veel vrijetijd aan het forum. Voor de duidelijkheid: ik schaal mijzelf in de categorie minder zinvolle bijdragen.

tdp:

--- Citaat van: Eric v B op 03-02-2021  13:10 u ---... Voor de duidelijkheid: ik schaal mijzelf in de categorie minder zinvolle bijdragen.

--- Einde van citaat ---

Ik schaal jou ook in die categorie ;).

Zonder gekheid,  het is niet altijd zwart/wit, 80% is grijs. En kritisch zijn mag, ook op de forumbeheerders en/of eigenaar. Ik denk overigens dat Jacques zijn boek in de verschillende draadjes aanprijst omdat hij er apetrots op is, niet uit commercieel gewin. Daarvoor is de markt van Nederlandstalige hobbybrouwers gewoon te klein.

Scorpionrose:
Volgens mij heeft dit forum juist een heel leuke manier om reclame te maken.
Namelijk de verloting.
Grote voordeel hiervan is dat het forum niet overspoeld word in een speciaal topic door een winkelier met elk nieuw op de markt gekomen product.
Een ander voordeel hiervan is dat er 1 of meerdere leden er nog iets an overhouden.
Verder heeft dit forum al google adds.

Wat evt nog wel een idee is om naast google adds her en der blokken te plaatsen tussen de berichten door die voor een X bedrag voor een bepaalde tijd gehuurd kunnen worden. Waar dan de winkelier/aanbieder zijn product of iets anders kan aanbieden.
Dit kan voor een winkelier interessant zijn omdat hij dan voor zijn geld weet dat hij de juiste doelgroep berijkt.
Dit levert dit forum extra inkomsten op wat Jaques weer kan gebruiken voor verbetering/onderhoud of leuke acties van dit forum.

Puck:
Ik snap het punt van Jan en Jacques. En ook Erik  ;) Het gaat mij niet puur alleen om het reclame maken op het forum maar ook dat een bedrijf, op de wijze die ik schets, ondersteuning kan aanbieden, oplossingen kan aandragen, updates kan verzorgen, wedstrijden/verlotingen kan organiseren en hiermee een community kan uitbouwen op hun manier. En dat kan zeker ook nuttig zijn voor brouwerijen Oscar. Of het effectief is voor een brouwerij moet je zelf naderhand bepalen als eigenaar/marketeer/verkoper maar je krijgt er wel mogelijke "leads" bij. Allemaal vanuit een eigen stukje forum zonder het algemene gedeelte te vervuilen. De toevoeging van meer "huur advertentie blokken" vind ik echt de reinste vorm van forumvervuiling. Ik doneer (zeker als bedrijf) nog liever aan een goed onderhouden forum dan dat er van alles in mijn gezicht gesmeten wordt.   

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie