Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Suggestie verbetering forum: sectie commerciele bedrijven/gebruikers

(1/4) > >>

Puck:
Hierbij een forum categorie/sectie suggestie. Ik zou graag een commerciŽle sectie willen zien waar bedrijven of gebruikers hun waren aan de man kunnen brengen zonder dat het stiekem gebeurt via de hobbysectie zoals dat al meerdere keren is gebeurd of nog steeds gaande is. Als hobbyist zit ik niet te wachten op de sluipreclame of suggestieve sluipopmerkingen. Ook lijkt er soms een bepaalde willekeur te zijn, de een wel, de ander niet. Dit moet je gewoon voorkomen op een forum.

Als er een commerciŽle sectie zou bestaan kan ik als gebruiker zelf filteren. Soms wil ik wel commerciŽle berichten zien omdat ik iets zoek voor mijn hobby of iets lekkers wil drinken en dan als consument iets wil kopen maar ik wil daarmee niet geconfronteerd worden als ik gewoon informatie loop te zoeken. Ook kunnen moderators makkelijker commerciŽle berichten handhaven. Desbetreffende gebruikers waarover enige twijfel bestaat of er een commercieel doeleind is kunnen daar dan naartoe verhuist worden. Dit kan natuurlijk van tijdelijke aard zijn als de gebruiker aantoont niet commercieel bezig te zijn aan een moderator of beheerder. Maar heeft het wel weer de schijn ervan...hoppaa terug naar de commerciŽle sectie. Hierdoor voorkom je ook diverse discussies en forum vervuiling. Het wordt een stuk overzichtelijker en duidelijker. En hobbybrouwers die professioneel zijn gegaan hebben dan ook gelijk een plek om hun waren uit te stallen.   

JanDeGraaff:
Op zich een aardige gedachte, maar ik denk dat dan gauw het hek van de dam is en er een stortvloed aan reclame posts komen. Dit heeft ook effecten op de server en dergelijke en dus een verhoging van de kosten voor Jacques. En ik zie de posters in die sectie niet snel antwoorden op een tikkie van Jacques...

Als men wil adverteren op deze site, kunnen ze vrij gemakkelijk een Google Ads campagne aanmaken en specifiek deze site targetten. Dan krijgt Jacques ook netjes zijn centjes..
Dat lijkt mij vanuit een beheer-oogpunt een minder bewerkelijke optie.
En zo ontzettend vaak gebeurd het nou ook weer niet, die (sluik)reclame in reguliere topics..

Maar goed, Jacques is de El Jefe, dus hij beslist ;)

Jacques:

--- Citaat van: Puck op 02-02-2021  18:03 u ---Hierbij een forum categorie/sectie suggestie. Ik zou graag een commerciŽle sectie willen zien waar bedrijven of gebruikers hun waren aan de man kunnen brengen zonder dat het stiekem gebeurt via de hobbysectie zoals dat al meerdere keren is gebeurd of nog steeds gaande is. Als hobbyist zit ik niet te wachten op de sluipreclame of suggestieve sluipopmerkingen. Ook lijkt er soms een bepaalde willekeur te zijn, de een wel, de ander niet. Dit moet je gewoon voorkomen op een forum.

Als er een commerciŽle sectie zou bestaan kan ik als gebruiker zelf filteren. Soms wil ik wel commerciŽle berichten zien omdat ik iets zoek voor mijn hobby of iets lekkers wil drinken en dan als consument iets wil kopen maar ik wil daarmee niet geconfronteerd worden als ik gewoon informatie loop te zoeken. Ook kunnen moderators makkelijker commerciŽle berichten handhaven. Desbetreffende gebruikers waarover enige twijfel bestaat of er een commercieel doeleind is kunnen daar dan naartoe verhuist worden. Dit kan natuurlijk van tijdelijke aard zijn als de gebruiker aantoont niet commercieel bezig te zijn aan een moderator of beheerder. Maar heeft het wel weer de schijn ervan...hoppaa terug naar de commerciŽle sectie. Hierdoor voorkom je ook diverse discussies en forum vervuiling. Het wordt een stuk overzichtelijker en duidelijker. En hobbybrouwers die professioneel zijn gegaan hebben dan ook gelijk een plek om hun waren uit te stallen.   

--- Einde van citaat ---

Jouw idee is niet nieuw. De reden waarom dit niet geŽffectueerd is, is deels verwoord door Jan.

Als duidelijk is dat sprake is van sluikreclame dan wordt degene die het bericht geplaatst heeft hierop aangesproken.

Eric v B:

--- Citaat van: Jacques op 02-02-2021  23:10 u ---Jouw idee is niet nieuw. De reden waarom dit niet geŽffectueerd is, is deels verwoord door Jan.

Als duidelijk is dat sprake is van sluikreclame dan wordt degene die het bericht geplaatst heeft hierop aangesproken.

--- Einde van citaat ---
Kritische vraag: Het aanprijzen van een zelf geschreven boek in diverse posts, is dat ook sluikreclame?

Oscar:

--- Citaat van: JanDeGraaff op 02-02-2021  21:41 u ---Als men wil adverteren op deze site,

--- Einde van citaat ---

Voor commerciŽle brouwers is deze site niet interessant om te adverteren.. voor leverancier weer wel... maar Leveranciers hoeven hier weer niet re discussiŽren..dus een dergelijk board is compleet onnodig.... ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie