Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Houdbaarheid candi syrup  (gelezen 355 keer)

Offline Gdg91

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Houdbaarheid candi syrup
« Gepost op: 28-01-2021 17:48 u »
Goedemiddag,

Ik ben van plan om binnenkort een Westvleteren 12 kloon te brouwen, ik heb nog een aantal pakjes candi syrup d-180 liggen maar kan hier geen houdbaarheidsdatum op vinden.
De pakjes zijn zeker een jaar oud misschien ondertussen wel 2 jaar oud, ze zijn nog wel gewoon vloeibaar als ik er in knijp.

Is dit nog bruikbaar? 

Ben van plan om de kloon toch wel een half jaar tot een jaar te laten staan voor ik de eerste open, het zou dan erg zonde zijn als door gebruik van oude ingrediŽnten het niet goed smaakt!

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Gerben_Lubtens

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Houdbaarheid candi syrup
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2021 18:52 u »
Hallo,

Dit lijkt me geen product wat kan bederven. Hooguit kan de siroop in loop van tijd gaan kristaliseren. Waarschijnk staat er ook geen datum op, omdat het niet kan bederven.

En anders heb je ook nog de methode kijken ruiken proeven. Ik zou het in ieder geval gewoon aandurven.

Offline Gerb

• Super lid
  • Land: nl
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: Houdbaarheid candi syrup
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2021 19:31 u »
De houdbaarheid van de stroop komt pas in het geding wanneer er vocht bij komt. Dus je moet voorkomen dat je bijvoorbeeld de stroop boven een dampende pan uitschenkt of dat je de verpakking langere tijd open laat staan.  Anders nagenoeg onbeperkt houdbaar.

Tags: