In een traditioneel witbier zit toch best veel (helft?) ongemouten granen, vooral tarwe en wat haver? Misschien iets van dat (tarwe en/of haver) toevoegen om er meer tussenin te zitten?
Ik heb hier absoluut geen ervaring mee, maar als je er tussenin wil zitten, dan zou je wat ongemoute tarwe toe kunnen voegen. Ben hoe dan ook benieuwd hoe het gaat worden, veel plezier 
Ik heb het recept al enigzins aangepast zodat er ook 5% tarwevlokken bij gaan. Maar, de crossover zit hem juist in de grote hoeveelheid gemoute tarwe

Dit is traditioneel voor een Weizen, terwijl de smaak (citrus/koriander) weer meer bij een witbier past (daar waar dat bij Weizen vaak kruidnagel/banaan is).
Waterprofiel kun je meestal vinden op de website van je waterleverancier. Bij mij (BrabantWater) in ieder geval wel!
Helaas, bij WML niet zo eenvoudig, maar heb ze al een mailtje gestuurd

Ik weet niet of het handig is om voor je eerste brouwsel in de brewmonk een recept met veel tarwemout te gebruiken.
Tarwemout wil nog wel eens voor een dichtgeslagen filterbed zorgen, en ik weet niet of je daar blij van wordt met een ketel die je nog niet in de vingers hebt.
Ik zou voor zo'n eerste brouwsel kiezen voor een recept met weinig of geen tarwe, niet te zwaar, simpel. En pas als je het gevoel hebt dat je dat apparaat een beetje in de vingers hebt wat uitdagender recepten gaan brouwen. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.
Ik durf de uitdaging wel aan te gaan, worst case gaat alles het afvoerputje in

maar wat betreft het dichtslaan van filterbed, de kans dat dit gebeurt bij elke 15min roeren in combinatie met een relatief dun beslag is vrij klein toch? Ik was niet van plan om alleen de pomp te laten draaien tijdens het maischen en er verder niet meer naar om te kijken, gezien het rendement dan vrij laag kan uitvallen in deze ketels. Uiteindelijk blijft er dan een risico bij het spoelen.
Zou een toevoeging van rijstvliezen wenselijk zijn?