Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Dikke, zoete stout  (gelezen 1601 keer)

Offline Niels B.

• Super lid
  • Land: nl
Re: Dikke, zoete stout
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2021 16:49 u »

Heel simpel, omdat ik geen goede pH-meter heb. Ik vul het waterprofiel daarom gewoon in BrouwHulp in.
De waterbehandeling is gebaseerd op een doel Maisch pH van 5,5. Ik dacht uit andere topics dat het op deze manier wel redelijk overeen zou moeten komen.

Heel spannend :)
Verwacht dat hierdoor je vergistingsgraad juist omhoog gaat. Maar, laat maar weten wat het doet over 2 weken! Wordt vast heurlijk

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline rink-nk

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2021 19:57 u »
Ik durf de sous-vide stick daar toch niet voor te gebruiken, ik ben bang dat het element aanbrand door de suikers. geen problemen gehad ?

Het gebruik van de sous vide ging boven verwachting goed. Ik had vorige week al een test batch, 4 liter APA gebrouwen met alleen de stick. Van tevoren en achteraf uit elkaar gehaald en na gebruik alleen een dun laagje aanslag op het element, maar niets hardnekkig. Je moet het alleen niet willen doen als je geen kleine (flessen)borstel hebt die tussen de kleine kieren kan komen.
Hij ziet er nu gewoon weer prima uit.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Land: nl
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2021 20:16 u »
....
We zullen het bier nu 2 weken met rust laten, waarna we het zullen overhevelen en de toevoegingen erbij zullen doen.
....
Ter info: Ik voeg meestal na een dag of 10 (SG is dan bv van 1114 naar 1027 gegaan) de in bourbon gedrenkte houtsnippers toe (incl de bourbon) en laat dat dan nog een dag of 10 staan voordat ik ga bottelen. In totaal dus zo'n 3 weken in het gistvat.

Tags: