Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Henk  (gelezen 262 keer)

Offline rink-nk

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: Henk
« Gepost op: 21-01-2021 19:43 u »
Beste forumleden,

Mijn naam is Henk en sinds een aantal jaar ben ik vervend lezer op Hobbybrouwen. Vanaf het eerste moment heb ik al heel veel gehad aan de schat van informatie en interessante (soms grappige) discussies die hier te vinden zijn. Na een tijdje is dan toch het moment aangebroken om het forum-voyeurisme achter me te laten en deel te nemen aan het uitwisselen van informatie.

Ik ben 26 jaar oud en woonachtig in Hoofddorp. Samen met een vriend brouw ik af en toe een biertje in een simpele elektrische brouwketel van 27 L. met de ketel voor het maischen, een hevelfilter en een dompelkoeler hebben we een prima set-up voor in de keuken. Waar we nog genoeg volume kunnen brouwen voor onze experimenten van 15 liter. Ondertussen staat er ook een vergistings(koel)kast in de berging.
Ook zijn wij beiden lid van ít Wort wat, waar wij tot vorig jaar terecht konden voor feedback en leuke gesprekken met andere hobbybrouwers. Hetgeen we graag weer oppakken wanneer dat mogelijk zal zijn

Het eerste weekend van februari willen wij een volle, zoete stout gaan brouwen. Hiervoor wil ik graag het recept met jullie delen om daar feedback op te krijgen. Ik wilde mij daarvoor hier even voorstellen. Daarnaast wilde ik ook even mijn dank uitspreken naar de vele leden waar ik al enorm veel heb kunnen leren door te lezen. Ik hoop dat ik nog veel bij mag leren in de toekomst.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline beun

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Voorstellen: Henk
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2021 21:04 u »
Welkom op het forum Henk! We hebben elkaar al een aantal keer gesproken op de clubavonden van t Wort Wat. Als ik mij niet vergis hebben jullie de brouwketel van mij overgenomen.

Succes en veel brouwplezier!

groet stefan

Offline rink-nk

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Voorstellen: Henk
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2021 22:17 u »
Hee Stefan,

Wat leuk dat je reageert, wij hebben inderdaad jouw ketel overgenomen. Wij gebruiken deze nog steeds en het werkt prima!
De volgende brouwdag ga ik proberen om een sous-vide stick binnen een hop spider in de maischketel te hangen om de temperatuur onder/boven wat gelijker te houden zonder dat de mout in het apparaat kan komen. Zo blijven we lekker doorknoeien.
Ik zag in het clubblad dat jouw bieren goed in de smaak vallen! Hopelijk zullen we elkaar later dit jaar weer een keer tegen komen.

Groeten, Henk

Tags: