Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen Biertje 21  (gelezen 269 keer)

Offline Biertje 21

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • 't wort altijd bier ;-)
Even voorstellen Biertje 21
« Gepost op: 21-01-2021 12:14 u »
Enkele jaren geleden heb ik, samen met mijn zoon, de brouwcursus gevolgd bij 't Wort Wat en zo de eerste elementaire kennis van het brouwen opgedaan. Ik ben voorzichtig begonnen met drie 35 liter pannen en 2 gasbranders. Zelf een filter en, uit een lengte uitgegloeid koper, een spiraalkoeler gefabriceerd. Kan het allemaal net in een hoekje van de garage kwijt. Natuurlijk een eeuwig gedoe om temperaturen tijdens het maischen onder controle te houden, maar goed in de afgelopen jaren een paar IPA's en Tripels afgeleverd die ongetwijfeld veel beter moeten kunnen, maar mij (en anderen) goed smaakten. Ik heb op het forum mooie voorbeelden van tot klimaatkast omgebouwde koelkasten gezien, heb naar die voorbeelden nu een koelkast omgebouwd met een Inkbird en een verwarmingssnoer voor terraria.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Fractus

• Vol lid
  • Land: nl
  • Trotse eigenaar van een Arsegan Easybrew 30
Re: Even voorstellen Biertje 21
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2021 14:19 u »
Welkom op het forum! Ik weet zeker dat er genoeg kennis is om al je vragen te beantwoorden, snuffel lekker rond. Leuk dat je voor het brouwen met pannen hebt gekozen, de meeste beginners tegenwoordig gaan voor BIAB of een elektrische brouwketel. Wat betreft een klimaatkast: Als je geen brouwsel in het gistvast zit, kun je deze ook gebruiken als opslagkast, waardoor je minder ruimte nodig hebt :)

Tags: