Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bestellen webwinkels  (gelezen 1177 keer)

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
Bestellen webwinkels
« Gepost op: 21-01-2021 12:01 u »
Voor degene die op 'korte' termijn willen brouwen en nog het een en ander moeten bestellen het volgende advies:

Bestel op tijd! Wij hebben besteld bij UniBrew, hadden gehoopt dat we het konden afhalen bij de vestiging (woon zelf in Beek en Donk) maar dat is niet mogelijk. Er staat inmiddels 5 dagen voor dat bestellingen verzonden worden! Tel daar bij op de vertraging bij de bezorgdiensten en je ziet je brouwdag compleet in het water vallen. Ondertussen is contact opnemen via bellen bijzonder moeilijk en wordt op mail niet gereageerd. Het is er namelijk stervensdruk.

Wij hebben inmiddels na (uiteindelijk) telefonisch contact de bevestiging dat de bestelling de deur uit is en 'fingers crossed' morgen aankomt. Zaterdag vrij genomen van het werk en zou zonde zijn als het door de bestelling niet door kan gaan.

Kortom, op tijd bestellen en denk niet dat een week vooraf dus nog op tijd is, het kan maar zo langer duren.

Geen idee hoe dit bij andere leveranciers is maar wellicht hetzelfde.

Gr. Jeroen

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hopfenfox

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Bestellen webwinkels
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2021 12:31 u »
Goeie tip, voorraad hebben in de kelder loont dus. Ik heb Brouwstore hier om de hoek gemaild en zij gaven aan dat je wel kan afhalen, als je online al hebt betaald en even laat weten als je voor de deur staat. Je hoeft dan niet naar binnen om af te rekenen en af te halen.

Hoe druk het is en op welke termijn ze de boel voor je kunnen klaarzetten weet ik niet.

Offline Fractus

• Vol lid
  • Trotse eigenaar van een Arsegan Easybrew 30
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2021 12:40 u »
Ik kan dit bevestigen, ik heb ook een bestelling gedaan recent en het is lastig om een winkel te vinden die überhaupt alle spullen op voorraad heeft die je wilt hebben. De doorlooptijd is langer, ik moet zeggen dat de bezorgdienst wel vrij snel was, het lijkt erop dat ik anderhalve dag na de verzending het pakket krijg (zou vanavond moeten zijn). Doorlooptijd werd wel netjes aangegeven door de webshop, in dit geval Brouwland, maar houd ook rekening met vertraging (er kwam bij mij nog twee dagen op de verwachtte verzenddag die al een week na de bestelling was). Ik denk dat er veel mensen zijn die brouwen in deze coronatijd, toch één van de weinige hobbies die lockdown-proof zijn. Dat is dan wel weer een voordeel ;)

Offline biking rebel

• Vol lid
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2021 12:43 u »
Voor degene die op 'korte' termijn willen brouwen en nog het een en ander moeten bestellen het volgende advies:

Bestel op tijd! Wij hebben besteld bij UniBrew, hadden gehoopt dat we het konden afhalen bij de vestiging (woon zelf in Beek en Donk) maar dat is niet mogelijk. Er staat inmiddels 5 dagen voor dat bestellingen verzonden worden! Tel daar bij op de vertraging bij de bezorgdiensten en je ziet je brouwdag compleet in het water vallen. Ondertussen is contact opnemen via bellen bijzonder moeilijk en wordt op mail niet gereageerd. Het is er namelijk stervensdruk.

Wij hebben inmiddels na (uiteindelijk) telefonisch contact de bevestiging dat de bestelling de deur uit is en 'fingers crossed' morgen aankomt. Zaterdag vrij genomen van het werk en zou zonde zijn als het door de bestelling niet door kan gaan.

Kortom, op tijd bestellen en denk niet dat een week vooraf dus nog op tijd is, het kan maar zo langer duren.

Geen idee hoe dit bij andere leveranciers is maar wellicht hetzelfde.

Gr. Jeroen

Bestel bij Two Browar in Polen. Zelfde dag of de ochtend erna verzonden. 2 dagen later in huis. Daar weten ze wel hoe ze moeten inspelen op drukte. En het meeste op voorraad.

Offline D.R.K.

• Vol lid
  • Als de kat van huis is brouwen we bier
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2021 13:07 u »
Bestel bij Two Browar in Polen. Zelfde dag of de ochtend erna verzonden. 2 dagen later in huis. Daar weten ze wel hoe ze moeten inspelen op drukte. En het meeste op voorraad.

Laatst ook een keer besteld dit is goed bevallen. Ze hebben veel aanbod en was binnen een paar dagen in huis. Lastige was wel dat alles op de betaal site in het Pools was, dus mooi met de Google translate app voor het scherm gezeten :)

Voor Unibrew, die heeft altijd een dag of 4 nodig voordat het op de post gaat. Heb ze zelf wel altijd snel te pakken en door de 4 dagen er laatst ook nog ad hoc wat bij kunnen voegen wat ik vergeten was, dus het kan voordelen hebben :)

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2021 13:16 u »
Hoe betaal je daar bij Two Browar? Zie alles in Zlotties staan namelijk.

Gr. Jeroen

Offline Hopfenfox

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2021 13:19 u »
Ik heb met Paypal betaald en dan wordt het direct omgerekend. Altijd ietsje in je nadeel uiteraard. Maar zelfs dan is het nog voordelig. Heb enkele graag gebruikte hopsoorten eens in een tabel gezet en als je er genoeg bestelt haal je het er wel uit. Ik had geloof ik 15 x 100 gram. Vriezer ligt vol.

Online Bvk1983

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2021 13:32 u »

Ik vind dat op het moment echt een tekortkoming van UniBrew, waarover ik overigens verder altijd tevreden over ben. Praktisch iedere winkel biedt de mogelijkheid om af te halen. Even een zakje gist of hop halen zit er nu niet meer in bij UniBrew, dat moet op de post met de nodige vertraging en extra kosten tot gevolg. Of ik moet de KvK van mijn vrouw gebruiken (totaal niet levensmiddelen gerelateerd overigens), dan zou het ineens wel mogen omdat ik dan een zakelijke klant ben...

Offline PDGRRR

• Vol lid
  • Magis fortuna quam sapientia
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2021 13:37 u »
Ik koop mijn mout, hop en flessen meestal bij de 3 Horne in Kaatsheuvel. Die zijn op zaterdag geopend voor hobbybrouwers/particulieren, als je een paar dagen van te voren je bestelling doormailt zetten zij hem voor je klaar en hoef je bij het ophalen op zaterdag alleen nog maar (contant!) af te rekenen.

Offline D.R.K.

• Vol lid
  • Als de kat van huis is brouwen we bier
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2021 14:36 u »
Hoe betaal je daar bij Two Browar? Zie alles in Zlotties staan namelijk.

Gr. Jeroen

Ik destijds direct met creditcard, even prutsen omdat de betaal site in het Pools was maar uiteindelijk gelukt en alles goed ontvangen.
Qua bedrag rekenen ze het dan gewoon om (in voordeel van de bank)  :nut:

Offline joerivang

• Junior lid
  • **
  • Bier geeft plezier.
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2021 17:19 u »
Eerst voorraad, dan een brouwdag plannen  :biersmile:

Online JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2021 18:00 u »
Ik bestel vaak bij Geterbrewed.ie in Noord-Ierland – wel even opletten nu met de douane regels; ik weet niet precies hoe die zijn voor Europeanen die in Noord-Ierland bestellen.

Alles binnen twee dagen in huis nu, nu ze over zijn op DHL. Verzendkosten vergelijkbaar met Twoj Browar in Polen.
Het grote voordeel van Geterbrewed is dat ze enorm veel op voorraad hebben en je mout volgens je recept kunt bestellen; op de gram nauwkeurig en geschroot.
Gist hebben ze ook heel veel; alles van Fermentis, Lallemand, Wyeast, White Labs.
Mout van Crisp en Wyermann – nagenoeg alles en op voorraad.
Hop – ook alles op voorraad en als je het bij je "Custom Grain Kit" besteld, zelfs per gram afgewogen en vacuüm verpakt.

De rode draad is wel: ze hebben enorm veel op voorraad, dus je kunt alles in 1 keer bestellen – eventueel dus afgewogen. Die verzendkosten zijn niet goedkoop, maar doordat ik alles op maat afgewogen krijg, bespaar ik weer veel geld.

Ik heb het eerder deze week weer eens geprobeerd:
Een weizen recept: 2,9 kilo mout (pils, tarwe, melanoide) , 12 gram Hallertau Mittelfruh, 15 gram Tettnanger, zakje Munich Classic: €29 inclusief verzenden. Dinsdagmiddag besteld, vanochtend in huis, alles exact afgewogen en geschroot. Ik kan zo gaan brouwen.

De enige bij wie ik dat allemaal tegelijkertijd had kunnen krijgen is SBI4homebrew, maar dan had ik 700 gram pilsmout, 800 gram tarwemout, 900 gram melanoide, 92 gram Hallertau Mittelfruh en 85 gram Tettnanger pellets over gehad. En had ik nog een schrootmolen moeten kopen. Het was wel iets goedkoper geweest: € 25,18 incl. verzenden.

Bij alle andere webwinkels had ik meedere ingedriënten bij een andere webwinkel moeten kopen en in alle gevallen was ik dan rond de 40 euro en in een enkel geval op € 51 uitgekomen.

Dus die € 29 van Geterbrewed vind ik niet slecht, ook al zijn de verzendkosten de bulk van de kosten. En ach, het werkt voor mij, dus..

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Noord-Nederlandse hop
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2021 19:14 u »
Een weizen recept: 2,9 kilo mout (pils, tarwe, melanoide) , 12 gram Hallertau Mittelfruh, 15 gram Tettnanger, zakje Munich Classic: €29 inclusief verzenden.
Met de gronstoffen die ik heb verzameld, zou ik net op € 4, excl. gist en incl. verzend/vervoers kosten uitkomen.
Gist is weer eens de duurste grondstof!
Wel erg weinig hop in dit recept, ik gebruik in mijn bieren al snel 2 tot 3x zoveel en dan komt koud hop er nog overheen.
Met mijn HG30 is alles 2x zoveel, stort al snel tussen de 6 en 8 kg mout.
Ik heb wat voorraad opgebouwd met het idee als ik inspiratie heb om te brouwen dan moet dat ook de volgende dag kunnen.
Niet verschillende leveranciers afzoeken voor bepaalde gisten zoals afgelopen voorjaar.
CML leverde in het voorjaar een tijdje alleen aan UK, wat ze begin januari ook weer deden.

Online JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2021 19:59 u »
Wel erg weinig hop in dit recept, ik gebruik in mijn bieren al snel 2 tot 3x zoveel en dan komt koud hop er nog overheen.
Niet voor 12,5l Hefe Weizen; dit is ± 14 IBU, precies goed.

Ik ben nog steeds bezig lekker steeds wat anders te brouwen. Ik ben al bijna zover dat ik een tweetal recepten heb waarin ik mijzelf wil verbeteren. Dan wordt het interessanter om voorraad aan te houden, nu nog niet. Ik moet ook echt een brouwdag plannen, ivm de gewone dagelijkse drukte..

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2021 10:38 u »
Het duurt inderdaad wat langer allemaal, maar dat is niet alleen bij de brouwwinkels het geval. Gewoon goed plannen en er iet vanuit gaan dat het er binnen week is.

Snap dat niet iedereen voorraad wil/kan hebben, maar ben wel erg blij dat ik altijd wel voldoende voorraad heb. Ik plan ook vaak mijn te brouwen bieren, daar koop ik ruim op in.

Een van de belangrijkste zaken met brouwen is geduld, dat moeten we nu met de verzendingen dan ook maar even hebben ;)

Fijne (brouw)zondag allemaal!

Tags: