Ik bestel vaak bij Geterbrewed.ie in Noord-Ierland – wel even opletten nu met de douane regels; ik weet niet precies hoe die zijn voor Europeanen die in Noord-Ierland bestellen.
Alles binnen twee dagen in huis nu, nu ze over zijn op DHL. Verzendkosten vergelijkbaar met Twoj Browar in Polen.
Het grote voordeel van Geterbrewed is dat ze enorm veel op voorraad hebben en je mout volgens je recept kunt bestellen; op de gram nauwkeurig en geschroot.
Gist hebben ze ook heel veel; alles van Fermentis, Lallemand, Wyeast, White Labs.
Mout van Crisp en Wyermann – nagenoeg alles en op voorraad.
Hop – ook alles op voorraad en als je het bij je "Custom Grain Kit" besteld, zelfs per gram afgewogen en vacuüm verpakt.
De rode draad is wel: ze hebben enorm veel op voorraad, dus je kunt alles in 1 keer bestellen – eventueel dus afgewogen. Die verzendkosten zijn niet goedkoop, maar doordat ik alles op maat afgewogen krijg, bespaar ik weer veel geld.
Ik heb het eerder deze week weer eens geprobeerd:
Een weizen recept: 2,9 kilo mout (pils, tarwe, melanoide) , 12 gram Hallertau Mittelfruh, 15 gram Tettnanger, zakje Munich Classic: €29 inclusief verzenden. Dinsdagmiddag besteld, vanochtend in huis, alles exact afgewogen en geschroot. Ik kan zo gaan brouwen.
De enige bij wie ik dat allemaal tegelijkertijd had kunnen krijgen is SBI4homebrew, maar dan had ik 700 gram pilsmout, 800 gram tarwemout, 900 gram melanoide, 92 gram Hallertau Mittelfruh en 85 gram Tettnanger pellets over gehad. En had ik nog een schrootmolen moeten kopen. Het was wel iets goedkoper geweest: € 25,18 incl. verzenden.
Bij alle andere webwinkels had ik meedere ingedriënten bij een andere webwinkel moeten kopen en in alle gevallen was ik dan rond de 40 euro en in een enkel geval op € 51 uitgekomen.
Dus die € 29 van Geterbrewed vind ik niet slecht, ook al zijn de verzendkosten de bulk van de kosten. En ach, het werkt voor mij, dus..