Hobbybrouwen > Apparatuur

Grainfather controller

(1/3) > >>

Baard:
Hallo medehobbybrouwers,
Even geleden ben ik van de kant en klaar pakketten overgestapt naar rvs vaten en brouwketels. Zelf heb ik een glycol chiller gekocht, van Grainfather. Het gistvat heb ik van Brew Monk. Alleen communiceert dat totaal niet met elkaar.
Heeft iemand ervaringen met de fermenter controller van Grainfather aan te sluiten op een ander type vat? Ben benieuwd of dat zou kunnen, of dat ik toch dat prijzige vat van Grainfather aan moet schaffen.

Gr Baard

Baard:
Iemand heeft zoiets toch wel geprobeerd hoop ik?

ray71:
Denk niet dat het mogelijk is. De controller wordt aangesloten op de contacten van de Grainfather fermenter.  De bij behorende schakeling verwarmen  koelen wordt volgens mij in de fermenter omgezet.

Ik zelf heb de fermenter in combinatie met een omgebouwde drinkwater koeler. Ik heb daarbij de aansturing voor het koelen aangesloten op een 12 V pompje.

Werkt perfect.

Wellicht is het mogelijk om met een stc 1000. De aansturing te maken?

Baard:
Ja die contactpunten vind ik ook een lastige.
Een stc heb ik ook over nagedacht, heb zoiets liggen zelfs. Alleen op de chiller van Grainfather moet dat aangesloten worden met een speciaal stekkertje.
Nog even verder zoeken dus, want nog een 550,- neerleggen vind ik wel heftig.

Rinus:
Zit je dan te denken aan de nieuwe Grainfather controller die wel met wifi werkt?
Ik ben ook op zoek naar een controller met wifi voor de Grainfather conical, die eventueel met Brewfather kan werken, het allerliefst icm iSpindel. De nieuwe controller ziet er wel veel belovend uit... ik kan hiermee mijn 2 vaten upgraden, maar die dingen zijn best duur en nog altijd niet te combineren met de Brewfather voor zover ik weet.

Maar voor nu; waarom niet gewoon een Inkbird gebruiken, is een prima oplossing maar wel op zich zelf staand.
Kijk ook eens naar de Brewuno (eigenlijk bedoeld voor het brouwproces).
Het is overigens volgens mij niet zo moeilijk (als je voldoende tijd hebt) om zelf een soortgelijke (HTML) interface te bouwen op basis van een ESP8266 oid.

Er zit in dit forum volgens mij heel veel kennis op software en hardware gebied, het zou toch mooi zijn als we deze krachten eens zouden kunnen bundelen en een eigen (open source) platform te bouwen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie