Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arjan uit Nijmegen  (gelezen 379 keer)

Offline Warkald

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
Arjan uit Nijmegen
« Gepost op: 23-01-2021 11:47 u »
Het wordt tijd om mezelf voor te stellen...

Mijn naam is Arjan van de Wetering en ik woon in Nijmegen. Tijdens mijn studie "levensmiddelentechnologie" aan de landbouwuniversiteit in wageningen ben ik reeds begonnen met bierbrouwen. In de mensa (keuken) van een studentenvereniging hadden we ruimte genoeg om te brouwen, en als het mislukte, dan hadden we een distilleer-kolom gebouwd, die precies pastte op de 200 liter kookketel van de kok.
Na 20-30 jaar (bijna) niet gebrouwen te hebben, ben ik eind 2020 weer begonnen, ik had nog heel veel potten/pannen/filters etc bewaard, maar ik heb toen ook een Brew Monk 30 aangeschaft. Op zolder heb ik ruimte om te brouwen, daar is water en stroom en er staan nu 2 koelkasten (1 om het bier te koelen en 1 als klimaatkast).

Ik heb ook het boek "brouwen voor dummies" van Jacques aangeschaft, om alle basisinformatie opnieuw te lezen. Daarnaast kijk ik sinds 3 maanden dagelijks op dit forum, hier staat zo enorm veel informatie. Ik lees eigenlijk alle reacties, maar scrol ook vaak naar beneden tot ik het zwarte shirt met oranje letters zie, de reacties van Jacques zijn altijd genuanceerd en netjes, de waarheid is meestal ook niet makkelijk en hangt van zoveel factoren af (ik zie trouwens ook vele andere namen met enorm veel kennis/ervaring).

Op dit moment heb ik alweer 4 keer gebrouwen, 2 keer met pannen en 2 keer met de brewmonk. Ik hou zelf vooral van "ouwerwetse" blonde en triple biertjes, en ben nu bezig om een goed recept te maken (ik gebruik daarbij Brewfather). daarbij probeer ik ook een "simpel" recept te maken, zeker in het begin (ik las net het bericht van Simonsj, Pale ale voor tussendoor, en dacht meteen: kijk hier kan ik wat mee...)

Ik heb trouwens zelf nooit in de levensmiddelentechnologie gewerkt, maar ben na mijn studie meteen de IT ingerold.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Arjan uit Nijmegen
« Reactie #1 Gepost op: 23-01-2021 23:13 u »
Welkom op het forum Arjan en dank je wel voor het compliment.

Tags: