Hobbybrouwen > Tips

De Bier Brouwer - Website/Blogsite/artikelen

(1/4) > >>

Oscar:
Vele lezers en poster hier op het forum kennen deze website reeds al, maar steeds vaker ga ik deze website gebruiken voor artikelen en blogs. Dit ter ondersteuning van hobbybrouwers.. (Mijn roots... :brouwen:)

Ter overvloed de URL www.bier-brouwer.nl 

Indien ik hier een nieuwe artikel op heb gezet of korte blog (what's in a name)... dan zal ik dat hier plaatsen...

Voor een ieder die deze website nog niet kent, en deze net ontdekt... Veel lees plezier, heel veel van mijn kennis en ervaring deel ik op deze website... :brouwen:

:degroeten: :degroeten: :degroeten:

Oscar:
Een nieuw artikel over maischen

http://www.bier-brouwer.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=127&Itemid=308

vooral voor beginners en voor iedereen die het interessant vindt.

doe er je voordeel mee... :brouwen:

Fractus:
Leuk artikel Oscar, en een ingewikkeld proces in lekentaal uitgelegd. Kleine opmerking: er staat in de tabel dat alfa en beta-amylase stukjes afbreken van eiwitten, moet dat niet van zetmeel zijn?

En ik vroeg me ook af (al gaat dat misschien te ver voor dit topic) hoe je nu weet hoe lang je moet maischen, zeker als je geen refractometer hebt en dus niet steeds het suikergehalte kunt volgen.

Rinus:
Bedankt voor het delen van de website vind ik leuk! Ik denk erg interessant voor de nieuwe bier brouwer of om soms even terug naar de basis te gaan....

Oscar:

--- Citaat van: Fractus op 25-01-2021  21:11 u ---moet dat niet van zetmeel zijn?

--- Einde van citaat ---

Aangepast   :brouwen:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie