Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bas hier!  (gelezen 503 keer)

Offline Bas-morgenvrij

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
Bas hier!
« Gepost op: 19-01-2021 20:43 u »
Dag brouwers!

Na lang gluren en leren van jullie kennis en kunde, zojuist mijn eerste vraag gesteld op het forum. Het leek mij dan ook wel zo netjes om mij eens voor te stellen. :degroeten:

De naam is Bas, 28 en (het zal jullie niet verbazen) ik lust wel een (speciaal)biertje op zijn tijd! Qua bieren lust ik veel, vooral afhankelijk van het jaargetij (pils, zwaar blond, weizen en trippel, tot gerstewijn,quadrupel). De enige biersoort waar ik écht niet in kan komen is IPA, ik ben er nog niet een tegen gekomen die ik lekker vind.

Al 2 jaar loop ik rond met het idee om zelf te brouwen en eindelijk de knoop doorgehakt. Begonnen met het boek van Greg Hughes (Thuis Bier Brouwen). Een paar weken later had ik alles in huis om zo'n 20-25 liter te kunnen brouwen. Daarnaast ook afgelopen weekend een tweedehands koelkast omgebouwd tot gistkast met een slimme thermostaat en verwarmingselement. Dit vooral omdat ik ga brouwen in een vrijstaand schuurtje (te veel schommelingen in temperatuur).

A.s. zondag ga ik van start met alle stappen van het process (behalve het schroten, dat is al gedaan :)). Na het gisten, lageren en nagisten (+-7 weken), hoop ik jullie rond 14 maart te vertellen hoe deze blonde smaakt!

Bedankt en proost; op dat ik nog veel van jullie mag leren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jurrian

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Bas hier!
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2021 20:59 u »
Hoi Bas,
Veel plezier met deze nieuwe hobby. Het gaat vast een mooi bier worden.
Groet Jurrian

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Bas hier!
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2021 22:31 u »
Welkom!

Teun

Tags: