Pilsmout 25 kg

Gestart door Kokkebil, 19-01-2021 13:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrewBird

Citaat van: Kokkebil op 20-01-2021  18:54 uInderdaad zijn de voorraden weer aangevuld, maar het lukt niet om een voorraadbestelling van diverse spullen bij een adres te krijgen!

V.d.Kooy heeft geen 25 kg pilsmout
Braumarkt geen moutextract en geen diverse soorten hop.
Chemipro is een probleem.
De ander rekent weer een vermogen aan verzendkosten.
etc.etc.

Bekend probleem... ik word daar Foxwild van.  >:D
Je hebt een "boodschappenlijstje" en probeert een bedrijf te vinden waar je alles kan bestellen.
Helaas lukt dat niet met als gevolg dat je bij meerdere bedrijven moet bestellen en dus meerdere keren verzendkosten moet betalen. Erg jammer maar blijkbaar hebben die bedrijven ook last van alle Corona maatregelen.

Ik zou zeggen tot 10 tellen en vooral genieten als je alles kan bemachtigen wat je nodig hebt. Desnoods bij meerdere bedrijven.

hopjesvla

Citaat van: Jacques op 20-01-2021  22:39 uDat gaat echt niet gebeuren...

Volgens mij is dat toch echt iets wat aan de beheerder/eigenaar ligt om te bepalen (denk in mogelijkheden..)  ;) 

Compleet off-topic:
(je zou eens op de Pricewatch van Tweakers.net moeten kijken hoe het er idealiter uit zou kunnen zien. Je zoekt eerst je producten bij elkaar, daarna genereer je een lijst met waar je alles kan kopen met eventuele verzendkosten erbij etc. Vervang monitor door mout en SSD door gist en presto.. Bedenk ook dat dit juist interessant kan zijn voor leveranciers. Maar goed, laten we deze discussie maar stoppen. Hopelijk kan er ooit iemand laten zien dat het kan. Ik zou het ieg wel fijn vinden.)

Jacques

Citaat van: hopjesvla op 20-01-2021  23:33 uVolgens mij is dat toch echt iets wat aan de beheerder/eigenaar ligt om te bepalen (denk in mogelijkheden..)  ;) 

Het klopt dat het aan de eigenaren is van de webshops is om te bepalen of zij inzage willen geven in hun voorraden. Als je altijd alles op voorraad hebt is het geen probleem. Maar de voorraden veranderen met de dag.

Verder heb ik wel eens gehoord van een leverancier dat bij hem bepaalde grondstoffen gekocht werden door medewerkers van een andere leverancier om te zorgen dat de voorraad bij hem opraakte ten gunste van de leverancier waarvoor die personen werkten.
Dit soort praktijken maakt dat er weinig leveranciers zullen zijn die inzicht willen geven in hun voorraad. Je gaat niet in je eigen vlees snijden...

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 20-01-2021  23:46 uHet klopt dat het aan de eigenaren is van de webshops is om te bepalen of zij inzage willen geven in hun voorraden. Als je altijd alles op voorraad hebt is het geen probleem. Maar de voorraden veranderen met de dag.

Verder heb ik wel eens gehoord van een leverancier dat bij hem bepaalde grondstoffen gekocht werden door medewerkers van een andere leverancier om te zorgen dat de voorraad bij hem opraakte ten gunste van de leverancier waarvoor die personen werkten.
Dit soort praktijken maakt dat er weinig leveranciers zullen zijn die inzicht willen geven in hun voorraad. Je gaat niet in je eigen vlees snijden...
Helemaal eens met Jacques, kan met vrijwel alle zekerheid zeggen dat een leverancier echt niet aan hobbyisten zijn voorraden bekend zal maken. Een hoop gedoe en het levert hem ook niks meer op en wie laat zich nu nog graag in de boeken kijken?

Wat betreft het inkopen door medewerkers bij een andere leverancier om de voorraad op de maken. Heerlijk als je op die manier je collega's denkt tegen te werken. Anderzijds het zal een leverancier waarschijnlijk niets uitmaken aan wie hij het verkoopt, enkel even wat eerder bijbestellen om de voorraad aan te vullen.

Gr. Jeroen


hopjesvla

Als we dan toch off topic blijven gaan:

Hier een exact voorbeeld van wat ik bedoel, en ik zie geen enkele reden waarom dat niet hier lokaal kan werken (even buiten alle mitsen en maren gedacht...)

https://www.homebrewninja.com/


Kokkebil

In tegenstelling tot velen hier had ik altijd goede ervaringen met Brouwmarkt Almere.
Totdat het over werd genomen door onze oosterburen en het Braumarkt werd.
Ik heb met ze gebeld over voorraden.
Tig soorten hop niet op voorraad, geen moutextract, Chemipro caustic geen voorraad en 25 kg mout was weer aangevuld.
Als je een bestelling doe en er is iets niet op voorraad, wordt dit niet nageleverd.
Met als gevolg dat je een nieuwe bestelling moet doen en dan verzendkosten moet betalen omdat je dan onder het minimum bedrag blijft.
Ik heb daar een opmerking over gemaakt en als antwoord: dat is nu eenmaal ons beleid.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 21-01-2021  12:07 uAnderzijds het zal een leverancier waarschijnlijk niets uitmaken aan wie hij het verkoopt, enkel even wat eerder bijbestellen om de voorraad aan te vullen.

Als de leverancier hierdoor nee moet verkopen maakt het wel uit... Je wilt tevreden klanten en geen tevreden concurrenten...

Heuvinger brouwerij

Ik proef uit deze discussie dat meeste mensen net zoals ik, in een keer hun spullen bij een leverancier willen bestellen.
Als dan dingen niet op voorraad zijn en er dan uitgeweken moet worden naar een andere leverancier.
Dan kan ook wel de rest bij die andere leverancier besteld worden.
Bij meerdere leveranciers bestellen wordt wel duur met verzendkosten.

Kokkebil

Wat is dus niet begrijp is, waarom niet gewoon op nalevering houden wat je niet hebt.
Even de levertijden mailen en dan kan de klant altijd nog beslissen wat ie wil.
En bij nalevering geen verzendkosten rekenen!
Is een vorm van service en klantenbinding, maar daar hebben veel van deze internetwinkels nog nooit van gehoord!
Maar ik zal wel ouwerwets zijn, nadat ik 35 jaar in de zakelijke dienstverlening heb gewerkt en pretendeer (  ;D   ) dat weet waar ik het over heb.

jazon1963

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 21-01-2021  22:21 uIk proef uit deze discussie dat meeste mensen net zoals ik, in een keer hun spullen bij een leverancier willen bestellen.
Als dan dingen niet op voorraad zijn en er dan uitgeweken moet worden naar een andere leverancier.
Dan kan ook wel de rest bij die andere leverancier besteld worden.
Bij meerdere leveranciers bestellen wordt wel duur met verzendkosten.

Yep dit klopt inderdaad, ben soms ook alles bij elkaar aan het zoeken om alsnog compleet te maken bij 1 leverancier...

jazon1963

Citaat van: Kokkebil op 22-01-2021  12:36 uWat is dus niet begrijp is, waarom niet gewoon op nalevering houden wat je niet hebt.
Even de levertijden mailen en dan kan de klant altijd nog beslissen wat ie wil.
En bij nalevering geen verzendkosten rekenen!
Is een vorm van service en klantenbinding, maar daar hebben veel van deze internetwinkels nog nooit van gehoord!
Maar ik zal wel ouwerwets zijn, nadat ik 35 jaar in de zakelijke dienstverlening heb gewerkt en pretendeer (  ;D   ) dat weet waar ik het over heb.

Ik denk dat daar de verzendkosten om de hoek komen kijken... 3 naleveringen en je winst is weg denk ik...

Kokkebil

Citaat van: jazon1963 op 22-01-2021  12:58 uIk denk dat daar de verzendkosten om de hoek komen kijken...3 naleveringen en je winst is weg denk ik...


Nalevering(en) verzamelen en dan in 1x verzenden.
Er wordt zat verdiend op die spullen dat die verzendkosten er makkelijk af kunnen!

jazon1963

Citaat van: Kokkebil op 22-01-2021  13:20 uNalevering(en) verzamelen en dan in 1x verzenden.
Er wordt zat verdiend op die spullen, dat die verzendkosten er makkelijk af kunnen!

Je hebt een punt...

biking rebel

Citaat van: Kokkebil op 22-01-2021  12:36 uWat is dus niet begrijp is, waarom niet gewoon op nalevering houden wat je niet hebt.
Even de levertijden mailen en dan kan de klant altijd nog beslissen wat ie wil.
En bij nalevering geen verzendkosten rekenen!
Is een vorm van service en klantenbinding, maar daar hebben veel van deze internetwinkels nog nooit van gehoord!
Maar ik zal wel ouwerwets zijn, nadat ik 35 jaar in de zakelijke dienstverlening heb gewerkt en pretendeer (  ;D   ) dat weet waar ik het over heb.

Ik denk dat je de marges veel te hoog inschat. Het gaat vaak om tientjes werk (bestelbedrag) bij de meeste bestellingen. Als daar dan nog 5-6 euro verzendkosten af gaat, plus extra verpakkingskosten, handelingen door een medewerker, navragen/bellen blijft er niet heel veel marge meer over. 35 jaar ervaring is leuk, maar als dat in een andere branche was en ook niet bij online webshops, dan gaat het gewoon over iets heel anders.

Heniesee

Citaat van: Kokkebil op 21-01-2021  19:14 uIn tegenstelling tot velen hier had ik altijd goede ervaringen met Brouwmarkt Almere.
Totdat het over werd genomen door onze oosterburen en het Braumarkt werd.
Ik heb met ze gebeld over voorraden.
Tig soorten hop niet op voorraad, geen moutextract, Chemipro caustic geen voorraad en 25 kg mout was weer aangevuld.
Als je een bestelling doe en er is iets niet op voorraad, wordt dit niet nageleverd.
Met als gevolg dat je een nieuwe bestelling moet doen en dan verzendkosten moet betalen omdat je dan onder het minimum bedrag blijft.
Ik heb daar een opmerking over gemaakt en als antwoord: dat is nu eenmaal ons beleid.

Weet iemand waarom ze zowat niks op voorraad hebben? Wegens corona zeker  :nut: :nut:

biking rebel

Citaat van: Heniesee op 22-01-2021  15:13 uWeet iemand waarom ze zowat niks op voorraad hebben? Wegens corona zeker  :nut: :nut:

Ik ken het niet anders de laatste 3 jaar bij Braumarkt. Dus ik denk niet dat Corona er veel mee te maken heeft.

Kokkebil

Citaat van: biking rebel op 27-01-2021  14:53 uIk ken het niet anders de laatste 3 jaar bij Braumarkt. Dus ik denk niet dat Corona er veel mee te maken heeft.

Sinds de overname door onze oosterburen is het een stuk slechter geworden.

SVB

De app werkt ook niet meer en inderdaad de voorraad (of communicatie daarover als je al besteld had), om te huilen af en toe.

jacob b

Er is ook een heel topic op het forum van onze zuiderburen over bezig.
Persoonlijk snap ik niet dat mensen er nog intrappen. Bestel gewoon niet meer bij hun, dan hoef je je ook niet meer te ergeren.
Het wordt toch niet beter.

Kokkebil

Citaat van: jacob b op 27-01-2021  19:18 uEr is ook een heel topic op het forum van onze zuiderburen over bezig.
Persoonlijk snap ik niet dat mensen er nog intrappen. Bestel gewoon niet meer bij hun, dan hoef je je ook niet meer te ergeren.
Het wordt toch niet beter.

Ik heb in het verleden altijd goede ervaringen gehad met Brouwmarkt (met ouw i.p.v au ).
Maar nu is het k.t.
Van de Kooy is ook niet zo geweldig, volgens mij.

Bvk1983

Citaat van: Kokkebil op 28-01-2021  14:06 uIk heb in het verleden altijd goede ervaringen gehad met Brouwmarkt (met ouw i.p.v au ).
Maar nu is het k.t.
Van de Kooy is ook niet zo geweldig, volgens mij.

Ik heb daar, behalve het schrappen van afhalen door particulieren op dit moment, geen slechte ervaringen mee. Ik had vandaag ook een lijstje (moutextract, hop, Wyeast gist) wat ik wilde bestellen en praktisch alleen bij Van der Kooy op voorraad was.

Bvk1983

Citaat van: jazon1963 op 22-01-2021  13:35 uJe hebt een punt...

Ik denk van niet, tenzij je als insider in hun boeken kunt kijken. Daarbij kost iedere minuut die een leverancier met jouw (na)bestelling bezig is gewoon geld. Je verkijkt je op de kosten die een leverancier maakt om een bestelling bij een klant te krijgen, de winst is niet zomaar het verschil tussen in- en verkoop.

Sharky

Ik bestel/haal al een tijdje bij beide genoemde bedrijven mijn brouwbenodigheden en eigenlijk nooit problemen. Ik bestel de laatste tijd wel meer bij beide om alles te kunnen krijgen wat ik wil. Dit kost soms wat extra ivm bezorgkosten maar dat is dan maar even zo. Is het Corona of slecht beleid. ik weet het niet. Maar daar ga ik me vooral nu ook niet echt druk om maken. Ik brouw voor mijn plezier!

Noordzij_1

Citaat van: Kokkebil op 28-01-2021  14:06 uVan de Kooy is ook niet zo geweldig, volgens mij.

vd Kooy Jubbega heeft mij tot nu toe (6 leveringen), prima bediend.
Niks van te zeggen.

Sharky

Citaat van: SVB op 27-01-2021  18:56 uDe app werkt ook niet meer en inderdaad de voorraad (of communicatie daarover als je al besteld had), om te huilen af en toe.

Werkt gewoon bij me de app(updaten?). En ze zojuist nog aan de telefoon ivm een bestelling. Geen wachtrijen ze hebben het hartstikke druk. Voorraad site is volgens mij die van het magazijn in Enschede.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.