Etiketten Brouwerij Nes

Gestart door Sir Wicked III, 18-01-2021 20:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sir Wicked III

Ik ben intussen ook wat aan de slag gegaan om een huisstijl etiket te ontwerpen, aangezien we steeds meer brouwen en vaker flessen uitgeven en we iedere keer weer de vraag krijgen waarom er geen etiket op zit.

Dus na een aantal avonden lopen stoeien in Inkscape heb ik een template in elkaar gezet die op basis van kleur en naam herkenbaar en makkelijk aan te passen is. Misschien een beetje saai, maar naar mijn idee wel herkenbaar.

De sterke blond:


en de Imperial IPA:





MaartenM

Niks saais aan wat mij betreft. Mooi en strak, doe het je niet na!

Jeroen76

Vind ze ook mooi hoor, lekker strak kan ook mooi zijn en inderdaad erg herkenbaar.

Gr. Jeroen


Stefan R.


joenedu

Helemaal niet saai inderdaad, ze zien er handig en strak uit hoor!

Sir Wicked III

Mooi om te lezen dat jullie dit ontwerp wel kunnen waarderen.   :groots: :biersmile:

Ik ga nog een paar kleine tekstuele aanpassingen doen en dan maar eens een paar flesjes opleuken met een etiketje.

Stefan R.

Waar had je de afbeeldingen van 18+, niet rijden en glas bak van daan?

Drents Hopbier

Citaat van: Sir Wicked III op 18-01-2021  20:49 uIk ben intussen ook wat aan de slag gegaan om een huisstijl etiket te ontwerpen, aangezien we steeds meer brouwen en vaker flessen uitgeven en we iedere keer weer de vraag krijgen waarom er geen etiket op zit.

Commercieel of hobby?

Hopbier

jazon1963

Mooie etiketten. en ze zijn zeker niet saai. In een winkel zou mijn oog er op vallen en even nader onderzoeken!

ElmerVDM

Ik vind het hele nette etiketten. Daar kunnen sommige bieren in de winkel niet aan tippen. Als ik ze voor mij waren, zou ik er nog 1 ding aan willen veranderen. Ik vind de kleuren wat simpel. Ik zou kijken wat het effect was van bijvoorbeeld een kleurverloop in de bovenste en onderste balk (licht in het midden en donkerder naar buiten of omgekeerd). Of wat een subtiel patroontje zou doen met het zwarte en bruine vlak.

Sir Wicked III

Citaat van: Stefan R. op 19-01-2021  14:32 uWaar had je de afbeeldingen van 18+, niet rijden en glas bak van daan?

Even gezocht op internet en met VectorMagic omgezet naar bruikbare afbeeldingen. Ik zal kijken of ik dit weekend tijd heb om ze even te uploaden. Ik heb al vaker de vraag voorbij zien komen waar deze logo's te vinden zijn.

Citaat van: Drents Hopbier op 19-01-2021  16:37 uCommercieel of hobby?

Hopbier
Voorlopig hobby, maar ben wel informatie aan het verzamelen om (semi-)commercieel te gaan. Mede om niet in de problemen te komen met andere lokale brouwerijen.

Citaat van: ElmerVDM op 20-01-2021  09:14 uIk vind het hele nette etiketten. Daar kunnen sommige bieren in de winkel niet aan tippen.
Tnx!

Citaat van: ElmerVDM op 20-01-2021  09:14 uAls ik ze voor mij waren, zou ik er nog 1 ding aan willen veranderen. Ik vind de kleuren wat simpel. Ik zou kijken wat het effect was van bijvoorbeeld een kleurverloop in de bovenste en onderste balk (licht in het midden en donkerder naar buiten of omgekeerd). Of wat een subtiel patroontje zou doen met het zwarte en bruine vlak.
Het middenvlak is gedeeltelijk transparant, dus de hoofdkleur komt daar lichtelijk doorheen. Misschien dat die nog iets transparanter kan. Ik denk zelf dat kleurverloop afbreuk gaat doen aan de strakke opzet van het etiket. Maar ik kan natuurlijk altijd even kijken hoe dat uitpakt.


 :biersmile:

Sir Wicked III

Hier de iconen met transparant rondom voor op een label:


Sir Wicked III

We waren toch nog niet helemaal tevreden met het etiket, dus ben nog even aan de slag gegaan met de opmerking van ElmerVDM.

Op de achtergrond nog een subtiel patroon geplaatst zodat het er nog net even iets luxer uit ziet (naar onze mening)


En zo ziet dat eruit op de fles:
 

Ook nog even gekeken met iets andere kleurstelling om "Limited Editions" te gaan doen. In plaats van verschillende achtergrondkleuren gaan we hier een zwarte achtergrond gebruiken en de bannerlijn van kleur laten veranderen.


pinkgron

Ik krijg een afbeelding van een collega dat er bier te koop is. Och al commercieel  Voor mij interessant voor www.nederlandsebiercultuur.nl

Drents Hopbier

Citaat van: Sir Wicked III op 23-02-2021  15:29 uEn zo ziet dat eruit op de fles:
 

Ik zou het Sterke Blonde noemen. En bij de ingrediënten: water gerstemout en pilsmout met kleine letters.

Hopbier

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Sir Wicked III op 22-01-2021  19:49 uHier de iconen met transparant rondom voor op een label:



Misschien ook nog een icoon van niet daarna
*"stiekem snoetje knovvl'n met Marietje achter in het weiland en urenlang dik doun over de wereld leuker maken."
*citaat @driekusvierkant.

Sir Wicked III

Citaat van: Drents Hopbier op 23-02-2021  17:30 uIk zou het Sterke Blonde noemen. En bij de ingrediënten: water gerstemout en pilsmout met kleine letters.

Hopbier

Bedankt voor je aanvulling. Is schijnbaar een tik van mij om woorden onnodig met een hoofdletter te beginnen.

 :biersmile:

Sir Wicked III

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 23-02-2021  20:29 uMisschien ook nog een icoon van niet daarna
*"stiekem snoetje knovvl'n met Marietje achter in het weiland en urenlang dik doun over de wereld leuker maken."
*citaat @driekusvierkant.


Het zal wel een regioverschil zijn, maar als Fries snap ik dit citaat niet.

 :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.