Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Etiketten Brouwerij Nes  (gelezen 1628 keer)

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Etiketten Brouwerij Nes
« Gepost op: 18-01-2021 20:49 u »
Ik ben intussen ook wat aan de slag gegaan om een huisstijl etiket te ontwerpen, aangezien we steeds meer brouwen en vaker flessen uitgeven en we iedere keer weer de vraag krijgen waarom er geen etiket op zit.

Dus na een aantal avonden lopen stoeien in Inkscape heb ik een template in elkaar gezet die op basis van kleur en naam herkenbaar en makkelijk aan te passen is. Misschien een beetje saai, maar naar mijn idee wel herkenbaar.

De sterke blond:

en de Imperial IPA:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MaartenM

• Super lid
  • Ýl, Ýl og mer Ýl!
Re: Etiketten Brouwerij Nes
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2021 20:50 u »
Niks saais aan wat mij betreft. Mooi en strak, doe het je niet na!

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2021 22:08 u »
Vind ze ook mooi hoor, lekker strak kan ook mooi zijn en inderdaad erg herkenbaar.

Gr. Jeroen

Online Stefan R.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2021 08:45 u »
Netjes gedaan zeg

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2021 10:05 u »
Helemaal niet saai inderdaad, ze zien er handig en strak uit hoor!

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2021 13:22 u »
Mooi om te lezen dat jullie dit ontwerp wel kunnen waarderen.   :groots: :biersmile:

Ik ga nog een paar kleine tekstuele aanpassingen doen en dan maar eens een paar flesjes opleuken met een etiketje.

Online Stefan R.

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2021 14:32 u »
Waar had je de afbeeldingen van 18+, niet rijden en glas bak van daan?

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2021 16:37 u »
Ik ben intussen ook wat aan de slag gegaan om een huisstijl etiket te ontwerpen, aangezien we steeds meer brouwen en vaker flessen uitgeven en we iedere keer weer de vraag krijgen waarom er geen etiket op zit.

Commercieel of hobby?

Hopbier

Offline jazon1963

• Vol lid
  • Hydrateren kun je leren..!!
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2021 06:38 u »
Mooie etiketten. en ze zijn zeker niet saai. In een winkel zou mijn oog er op vallen en even nader onderzoeken!

Offline ElmerVDM

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Gewoon blijven oefenen
« Reactie #9 Gepost op: 20-01-2021 09:14 u »
Ik vind het hele nette etiketten. Daar kunnen sommige bieren in de winkel niet aan tippen. Als ik ze voor mij waren, zou ik er nog 1 ding aan willen veranderen. Ik vind de kleuren wat simpel. Ik zou kijken wat het effect was van bijvoorbeeld een kleurverloop in de bovenste en onderste balk (licht in het midden en donkerder naar buiten of omgekeerd). Of wat een subtiel patroontje zou doen met het zwarte en bruine vlak.

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2021 11:58 u »
Waar had je de afbeeldingen van 18+, niet rijden en glas bak van daan?

Even gezocht op internet en met VectorMagic omgezet naar bruikbare afbeeldingen. Ik zal kijken of ik dit weekend tijd heb om ze even te uploaden. Ik heb al vaker de vraag voorbij zien komen waar deze logo's te vinden zijn.

Commercieel of hobby?

Hopbier
Voorlopig hobby, maar ben wel informatie aan het verzamelen om (semi-)commercieel te gaan. Mede om niet in de problemen te komen met andere lokale brouwerijen.

Ik vind het hele nette etiketten. Daar kunnen sommige bieren in de winkel niet aan tippen.
Tnx!

Als ik ze voor mij waren, zou ik er nog 1 ding aan willen veranderen. Ik vind de kleuren wat simpel. Ik zou kijken wat het effect was van bijvoorbeeld een kleurverloop in de bovenste en onderste balk (licht in het midden en donkerder naar buiten of omgekeerd). Of wat een subtiel patroontje zou doen met het zwarte en bruine vlak.
Het middenvlak is gedeeltelijk transparant, dus de hoofdkleur komt daar lichtelijk doorheen. Misschien dat die nog iets transparanter kan. Ik denk zelf dat kleurverloop afbreuk gaat doen aan de strakke opzet van het etiket. Maar ik kan natuurlijk altijd even kijken hoe dat uitpakt.

:biersmile:

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2021 19:49 u »
Hier de iconen met transparant rondom voor op een label:

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2021 15:29 u »
We waren toch nog niet helemaal tevreden met het etiket, dus ben nog even aan de slag gegaan met de opmerking van ElmerVDM.

Op de achtergrond nog een subtiel patroon geplaatst zodat het er nog net even iets luxer uit ziet (naar onze mening)

En zo ziet dat eruit op de fles:

Ook nog even gekeken met iets andere kleurstelling om "Limited Editions" te gaan doen. In plaats van verschillende achtergrondkleuren gaan we hier een zwarte achtergrond gebruiken en de bannerlijn van kleur laten veranderen.

Offline pinkgron

• Boven 10 berichten
  • *
    • Harry Pinkster Bierverzameling
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2021 17:16 u »
Ik krijg een afbeelding van een collega dat er bier te koop is. Och al commercieel  Voor mij interessant voor www.nederlandsebiercultuur.nl

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2021 17:30 u »

En zo ziet dat eruit op de fles:

Ik zou het Sterke Blonde noemen. En bij de ingrediŽnten: water gerstemout en pilsmout met kleine letters.

Hopbier

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2021 20:29 u »
Hier de iconen met transparant rondom voor op een label:

Misschien ook nog een icoon van niet daarna
*"stiekem snoetje knovvlín met Marietje achter in het weiland en urenlang dik doun over de wereld leuker maken."
*citaat @driekusvierkant.

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #16 Gepost op: 24-02-2021 08:29 u »
Ik zou het Sterke Blonde noemen. En bij de ingrediŽnten: water gerstemout en pilsmout met kleine letters.

Hopbier

Bedankt voor je aanvulling. Is schijnbaar een tik van mij om woorden onnodig met een hoofdletter te beginnen.

Offline Sir Wicked III

• Junior lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 24-02-2021 08:43 u »
Misschien ook nog een icoon van niet daarna
*"stiekem snoetje knovvlín met Marietje achter in het weiland en urenlang dik doun over de wereld leuker maken."
*citaat @driekusvierkant.

Het zal wel een regioverschil zijn, maar als Fries snap ik dit citaat niet.

Tags: