Dat zou ik dus nooit doen.
Je vervormd de dop als je dat zou gebruiken. Het is plastic en geen koper of messing.
Ik garandeer je dat als je teflon tape of wat voor tape dan ook gebruikt de kans op lekkage 99,99% groter is.
Klopt ook voor de ringen. Ik heb op Ali
deze ringen besteld (maat: 46mm OD en 3mm dik). Ze passen perfect in de dop van de petling, alleen gaat ie dan niet goed meer dicht en vervormt de dop. Het werkt gewoon niet. De dop an-sich is prima, maar kan slijten. En dan vervang je 'm.
Voor ieder gebruik goed controleren en bij twijfel vervangen.
Bij meer dan 10 stuks kosten ze 6 cent per stuk en verzending is vast €5,50. Dus voor €6,70 heb je er 20 die je naar hartelust kunt stukdraaien. Je vind ze
hier.
En ja, ik denk dat Scorpionrose gelijk heeft: je bent waarschijnlijk te voorzichtig met de dop erop draaien. Als je er nou 20 besteld, heb je er een paar om te testen ook

met keihard aandraaien vervorm je toch ook de schroefdraad van de dop (die m.i. zachter is).
Je moet ze stevig aandraaien en niet stukdraaien, dat is de truc. Ik zet de dop op de petling, draai 'm tegen de klok in (dus eigenlijk 'los'), tot ik een 'klik' voel en dan draai ik 'm erop tot ie goed vast zit. Zo kun je 'm er niet scheef opdraaien en zit ie vast.