Blij met mijn Mangrove Jacks Heat Pad minder blij met Brew Monkey

Gestart door ger van lierop, 14-01-2021 08:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ger van lierop

Ik was angstig dat mijn Mangrove Jacks Heat Pad het niet zou redden in mijn koelkast die buiten in de onverwarmde schuur staat, maar het werkt fantastisch!
Aangesloten op de Inkbird 308 Wifi houdt hij een 30 L gistingsvat prima op 22 graden (nu nog gevuld met water), zelfs bij -1 graad Celsius buitentemperatuur. Dat had ik niet verwacht van zo'n relatief klein vermogen plaatje.

Zaterdag eindelijk de grote dag: mijn eerste 'echte' brouwsessie. Nu ben ik nog bezig met een 5 L kant en klaar startpakket Brewmonkey pakket met een Tripel, die nu op 16 graden aan een nagisting bezig is. Helaas een voor mij erg matige service van die club: Een verkeerd geleverde hydrometer die veel te hoog is voor de bijgeleverde maatbeker waardoor ik geen 'lage' waarde kan aflezen. Op zich kan dat natuurlijk altijd gebeuren en gaat het om de manier waarop je een fout herstelt.
Na een melding hierover gaven ze aan dat 'direct goed te maken' waardoor ik dacht dat het ook wel goed zou komen. Het duurt nu al echter meer dan twee weken en zelfs na drie (!) maal navraag te doen nog steeds geen enkele reactie. Ook een melding op hun FB pagina geeft geen enkele reactie, wat ik persoonlijk bijzonder klant-onvriendelijk vind.)

Maar goed, inmiddels heb ik mijn brouwerij-spulletjes 'wat uitgebreid' en ga zaterdag mijn eerst IPA sessie doen in o.a. de Grainfather die ik bij Berry van Unibrew heb gekocht. (Overigens daar wél een topservice, ondanks de enorme drukt die ze daar nu hebben.)

Ben heel benieuwd hoe het zaterdag zal vergaan, tot nu toe is al het een hele leuke 'hobby' gebleken en haal ik enorm veel informatie uit deze website en het forum, dankjewel daarvoor Jacques :-)

grt
Ger

Jurrian

Klinkt als een goede ervaring met de heat pad.
Veel succes zaterdag met brouwen!

ger van lierop

Citaat van: Jurrian op 14-01-2021  09:21 uKlinkt als een goede ervaring met de heat pad.
Veel succes zaterdag met brouwen!

Dankjewel  :)

Jacques

Citaat van: ger van lierop op 14-01-2021  08:07 uBen heel benieuwd hoe het zaterdag zal vergaan, tot nu toe is al het een hele leuke 'hobby' gebleken en haal ik enorm veel informatie uit deze website en het forum, dankjewel daarvoor Jacques :-)

Het forum bestaat uit heel veel hobbybrouwers...  :brouwen:

middelaersch

Citaat van: Jacques op 14-01-2021  22:42 uHet forum bestaat uit heel veel hobbybrouwers...  :brouwen:

Dat klopt, zonder aktieve leden geen forum, maar jij bent wel de 'enabler', degene die het allemaal mogelijk maakt.
Dus af en toe een dankjewel is best wel terecht denk ik! :groots:

Jacques

Citaat van: middelaersch op 14-01-2021  23:37 uDat klopt, zonder actieve leden geen forum, maar jij bent wel de 'enabler', degene die het allemaal mogelijk maakt.
Dus af en toe een dankjewel is best wel terecht denk ik! :groots:

Natuurlijk ben ik blij met waardering, maar het is wel een feit dat ik niet de enige ben die dit forum maakt tot wat het is.

ger van lierop

Inmiddels heb ik een vervangend maatbekertje ontvangen van BrewMonkey. Het heeft even mogen duren (men leest blijkbaar niet vaak hun social-media berichten) en in eerste instantie werd de hardplastic maatbeker in een envelop door de brievenbus gepropt. Gevolg was dat er een heleboel plastic stukjes in de envelop overbleven.
Een twee berichtje hierover (ditmaal dan maar via de ouderwetse mail ;) mail) werd direct beantwoord en verstuurd met de pakketdienst. Volgende dag binnen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.