Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Koopjesjager of nieuwe hobbybrouwer  (gelezen 470 keer)

Offline BrewBird

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Koopjesjager of nieuwe hobbybrouwer
« Gepost op: 13-01-2021 23:07 u »
Ik lees al een tijdje als gast mee en brouw al een tijdje bier.
En geregeld heb ik gezien dat er mensen vlug een account aan maken om een koopje te behalen.
Nu ook weer.

Wat had ik Dirdbak en natuurlijk mijzelf  ^-^ een  mooie SS Brewtech conische gisttank 53 liter / 14 gallon gegund.
Maar helaas is in deze prikbord topic een zekere JohnOnline die zich om 17.03 aanmeld en om 17.08 post dat hij een PB heeft gestuurd. Ik weet niet of hij de koper is maar.....

Ik hoop echt dat deze JohnOnline een bierbrouwer is en geen opkoper die de boel voor veel geld door verkoopt.

:police: :police: :police: :police: :police:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Koopjesjager of nieuwe hobbybrouwer
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2021 23:23 u »
Ik lees al een tijdje als gast mee en brouw al een tijdje bier.
En geregeld heb ik gezien dat er mensen vlug een account aan maken om een koopje te behalen.
Nu ook weer.

Wat had ik Dirdbak en natuurlijk mijzelf  ^-^ een  mooie SS Brewtech conische gisttank 53 liter / 14 gallon gegund.
Maar helaas is in deze prikbord topic een zekere JohnOnline die zich om 17.03 aanmeld en om 17.08 post dat hij een PB heeft gestuurd. Ik weet niet of hij de koper is maar.....

Ik hoop echt dat deze JohnOnline een bierbrouwer is en geen opkoper die de boel voor veel geld door verkoopt.

:police: :police: :police: :police: :police:

Het kan zijn dat het iemand is die al jaren meeleest en om een bod te kunnen doen zich eindelijk aangemeld heeft. Ik zie dat jij je ook nog maar net aangemeld hebt...

Overigens staat het iedereen vrij om een bod te doen op een artikel in het Prikbord en hetgeen hij gekocht heeft door te verkopen. Wat dit betreft is het Prikbord niet anders dan iets te koop zetten op Marktplaats.
Het is aan de verkoper te bepalen aan wie hij iets verkoopt. Als je een artikel wilt hebben moet je een goed bod doen en natuurlijk kan het het altijd zijn dat iemand sneller dan jou een goed bod doet. Zo werkt dat nu eenmaal.

Iets anders is het als het gaat om gezamenlijke inkoopacties. Om te voorkomen dat handelaren zich voordoen gewone hobbybrouwer is nog niet zo heel lang geleden de regel ingesteld dat je minstens 25 inhoudelijke berichten geplaatst moet hebben voordat je een gezamenlijke inkoopactie mag starten. Op die manier krijg we beter beeld van degene die geld inzamelt en de bestelling doet.

De regel dat je minimaal aantal berichten geplaatst moet hebben geldt niet voor kopers.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2021 23:25 u »
Vind dat je hier wel een punt hebt.

Op zich doodeenvoudig te tackelen door het beheer de instellingen te laten aanpassen dat een nieuw lid pas na een 10-tal berichten een PB kan sturen.

Maar goed er zijn ook heel veel meelezers die wellicht al fanatiek brouwen maar om een of andere reden nog geen interesse hebben in een eigen account maar die wel nodig hebben als er iets moois voorbij komt. Hoewel ik deze hele handel ook al op Marktplaats tegen kwam.

Gr. Jeroen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2021 23:30 u »
Vind dat je hier wel een punt hebt.

Voor mij klinkt het meer als de pot verwijt de ketel totdat hij zwart ziet...

Het standpunt vanuit het beheer van dit forum is door mij zojuist uiteengezet. Hierbij sluit ik dit topic.

Tags: