Plastic flesje hergebruiken voor slurry

Gestart door Simonius, 11-01-2021 19:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simonius

Kan het kwaad om telkens hetzelfde plastic flesje te gebruiken voor het bewaren van je slurry? Uiteraard desinfecteer ik het voor gebruik.

Battum80

Als je het schoonmaakt voor je desinfecteerd (of nadat je de oude slurrie eruit hebt gehaald) zou dit geen probleem moeten zijn. Het risiko met kunsstof is dat er kleine krassen in kunnen komen waar gist in gaat zitten wat lastig is schoon te maken.

Bvk1983

Waar bewaar je het, vriezer of koelkast? En hoe lang is het te bewaren? Ik wil de La Trape gist die nu in mijn vat zit ook bewaren.

beermenke

Citaat van: Simonius op 11-01-2021  19:14 uKan het kwaad om telkens hetzelfde plastic flesje te gebruiken voor het bewaren van je slurry? Uiteraard desinfecteer ik het voor gebruik.
Waarom geen glazen beugelflesje. De dop met elastiek vastzetten tegen overdruk

Simonius

Citaat van: beermenke op 11-01-2021  20:25 uWaarom geen glazen beugelflesje. De dop met elastiek vastzetten tegen overdruk
Goed idee! Je bedoelt zeker een elastiek van onder tot boven?

beermenke

Ja kan ook maar ik trek de beugel vast waar ik normaal met de duim op druk om m te sluiten. Zo zit de ring mooi in de hals en sluit af maar de druk kan er wel af.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.