Fenolen i.c.m citrusvruchten

Gestart door Simonius, 08-01-2021 21:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simonius

Uit het boek 'verander water in bier' heb ik begrepen dat fenolen (ervan uitgaande dat het om peper en kruidnagel aroma's gaat) niet goed samengaat met citrus, terwijl ik geregeld recepten tegenkom waarin een fenolische gist gecombineerd wordt met een sinaasappel.

Mis ik hier iets, want het komt allemaal wat tegenstrijdig over. Ik begrijp het even niet meer.

seed7

Citaat van: Simonius op 08-01-2021  21:24 uMis ik hier iets,

Een beetje, ja. Sinaasappelschil geeft geen sinaasappel smaak aan je bier. Als je dat zoek, een hele grote korte late EKGoldings gift. Engelse marmelade.

Klaziek uut Zalk; Citroen met kruidnagel naast het bed en de verkoudheid is in drie dagen weg. (Ingo uut E: zonder dat issie dat ook)

Ingo

Simonius

Citaat van: seed7 op 08-01-2021  23:34 uEen beetje, ja. Sinaasappelschil geeft geen sinaasappel smaak aan je bier. Als je dat zoek, een hele grote korte late EKGoldings gift. Engelse marmelade.

Klaziek uut Zalk; Citroen met kruidnagel naast het bed en de verkoudheid is in drie dagen weg. (Ingo uut E: zonder dat issie dat ook)

Ingo

Laat ik nou onlangs mijn Goldings op gratis af te halen gezet hebben...
Maar wat voor smaak geeft een sinaasappelschil dan wel?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.