Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Mark  (gelezen 655 keer)

Offline Heemeijer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: Mark
« Gepost op: 07-01-2021 16:18 u »
Na een tijdje op het forum rond gekeken te hebben toch maar even voorstellen.
Ik ben Mark 29 jaar en kom uit Putten.

Een weekje geleden voor het eerste een biertje gebrouwen met een startpakket (IPA) van Brouwpunt, of dit succesvol is geweest moet nog blijken.
Het brouwen vond ik erg leuk om te doen, dus ben nu aan het kijken om wat spulletjes te verzamelen om vaker te kunnen brouwen.

Het plan zoals ik het nu bedacht heb (maar dit veranderd nog per dag :) ) is om klein te beginnen. Een pan van 10 tot 20 liter aan te schaffen (beetje afhankelijk wat te doen is op de pitten in de keuken), en daarmee proberen het bier brouwen een beetje onder de knie te krijgen. In eerste instantie maar een paar bier pakketen proberen succesvol te brouwen.

Ik ben van plan uiteindelijk op 1 bier type te richten en daarmee te leren wat veranderingen in het brouwproces doen met de smaak.

Ik zal waarscheinlijk niet veel berichten plaatsen op het forum maar meer aan het lezen zijn in de berichten die er al staan.
Mocht iemand tips hebben zijn die meer dan welkom, vooral over de brouw hoeveelheid ben ik nog niet helemaal uit.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
Re: Voorstellen: Mark
« Reactie #1 Gepost op: 07-01-2021 19:50 u »
Van harte welkom Mark!

Er is niks mis met klein beginnen, groter kan altijd, kleiner is erg lastig als de brouwverslaving al in ingeslagen

Gr. Jeroen

Offline Andert

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #2 Gepost op: 07-01-2021 20:01 u »
Welkom Mark. Veel brouw- en leesplezier hier!

Offline Heemeijer

• *
« Reactie #3 Gepost op: 07-01-2021 22:37 u »
Dank jullie wel  :biersmile:

Offline Bert Hobo

• *
« Reactie #4 Gepost op: 02-03-2021 21:52 u »
Wij zitten met 3 hobbybrouwers aan de Prins Hendrik weg. Met 3 automatische ketels je mag altijd wel een komen kijken.

Bert Hobo

Tags: