Een export stout met dryhopping? (uit blik ;)

Gestart door BJM, 06-01-2021 16:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BJM

Hallo iedereen,

Ik had een vraag voor de brouwers hier. Zelf heb ik een paar keer bier gebrouwen uit blik en afgelopen vakantie een keer met volmout.

Nu wilde ik het volgende brouwen maar ik heb geen idee of ik de plank helemaal mis sla omdat ik iets over het hoofd zie. En of de gist in het pakket gebruiken of is het inderdaad een beter idee de andere gist te gebruiken. Zelf vond ik de Founders breakfast stout erg lekker.

Muntons export stout blik met 0.5 kg moutpoeder muntors extra donker en 1 kg basterd suiker. Als gist de Mangrove Jacks new world strong ale M42 en dryhoppen met hopkorrels melange.

Gist https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/biergisten/mangrove-jack-s-craft-series-biergisten/d/gedroogde-biergist-new-world-strong-ale-m42-mangrove-jack-s-craft-series-10-g
Hop https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hop/type-hop-aroma/d/hopkorrels-Brewferm-melange-aromahop-100-g

Graag maak ik gebruik van jullie ervaring.
Groeten
Bas

Snelbier

Op dit forum lijkt weinig gedaan te worden met 'extract-brouwen', dus verwacht niet teveel reactie voor een recept.
De Muntons-kit zal niet echt op je favoriete Founders lijken, het zijn verschillende biertypen.
- Met moutpoeder en suiker verdun je de smaken en bitterheid waardoor minder van het originele karakter blijft.
- Gist uit de bierkits is soms wat ouder, niet optimaal bewaard, en soms onbekende herkomst.  Alternatieve gist kan altijd, biedt meer zekerheid.
- Basterdsuiker? Geeft iets donkerder kleur. karamelsmaak bijna niet.  Gewone suiker werkt voor mij best.
- Koudhop in een stout? Smaken verschillen, maar is niet gangbaar.
- De hop-Melange die je noemt is voor mij nieuw; een mix van onbekende hops.  Alleen daarom al denk ik dat weinig hobbybrouwers deze zullen gebruiken, maar wie weet.
============
Als hobbyïst zeg ik: Brouwen en zien wat het wordt.. Leer je van.
Rationeel denkend zeg ik:  Niet doen.  Teveel onzekerheden.  Zonde van de tijd en moeite om zomaar wat ingrediënten bij elkaar te gooien.
Proost,  Snelbier

BJM


Jacques


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.