Gist via briefpost - waar kan dat?

Gestart door Fractus, 06-01-2021 14:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fractus

Beste medebrouwers,

Ik wil binnenkort een tripeltje maken met de Fermentis Abbaye BE-256 gist, de rest van de ingredienten heb ik al. Om verzendkosten te besparen zat ik te kijken naar winkels die korrelgist via briefpost versturen, anders betaal ik evenveel verzendkosten als voor de gist zelf  :nut:

Ik wist al dat dit mogelijk was Unibrew (Van der Kooy Jubbega), maar het lijkt erop dat ze hiermee gestopt zijn, misschien vanwege corona? Anyway, ik wist nog wat kleinere winkeltjes zoals Menno, maar daar zijn alle gisten uitverkocht (ook gestopt met gist versturen?). Ik heb ook goede ervaring met Hans van levenindebrouwerij.org, maar je raad het niet: hier is uitgerekend de BE-256 ook op (er is nog één zakje en ik heb er twee nodig).

Wie weet er nog andere adresjes waar ze korrelgist per envelop versturen? Even langs de winkel rijden zit er ook niet in nu met de lockdown. Bedankt!

Jan de Graaff

Brouwmaatje.nl heeft hem op voorraad.

Ik zou even met John bellen om te vragen of hij ook een zakje per briefpost kan sturen. Hij is erg flexibel!

Fractus

Bedankt Jan, ik zal het overwegen. Ik vind het eerlijk gezegd wel erg duur, 5 euro per zakje korrelgist, exclusief verzending. Dan ben ik meer kwijt aan mijn twee zakjes korrelgist dan aan alle andere ingrediënten bij elkaar...
Maar ach, nog altijd beter dan niet brouwen natuurlijk

ray71


Puck

Fractus, heb je contact gehad met Van der Kooy? En zo ja wat was het antwoord? Zijn ze inderdaad gestopt hiermee of werkt hun site niet helemaal naar behoren?

Pimmels


Jan de Graaff

Citaat van: Pimmels op 06-01-2021  21:20 uLevenindebrouwerij.org
BE-256 momenteel uitverkocht... Vandaar dat ik hem niet noemde :(
En Mangrove Jack's M47 Belgian Abbey is er ook uitverkocht..

Fractus

Citaat van: Puck op 06-01-2021  21:02 uFractus, heb je contact gehad met Van der Kooy? En zo ja wat was het antwoord? Zijn ze inderdaad gestopt hiermee of werkt hun site niet helemaal naar behoren?

Ik heb ze naar aanleiding van jouw bericht even een mailtje gestuurd, het blijkt dat ze zijn gestopt omdat de briefpost van PostNL nu als te onbetrouwbaar wordt gezien (waar ik in kan komen, mijn vorige briefpakketje in december deed er 13(!) dagen over van verzending tot bezorging). Dus is voorlopig opgeschort.

Ik denk dat ik maar een grote bestelling ga samenstellen via pakketpost en dit meebestel, want het ziet ernaar uit dat deze lockdown nog wel even gaat duren. Bedankt allemaal voor de tips!

Andert

Citaat van: Fractus op 07-01-2021  16:56 uIk heb ze naar aanleiding van jouw bericht even een mailtje gestuurd, het blijkt dat ze zijn gestopt omdat de briefpost van PostNL nu als te onbetrouwbaar wordt gezien (waar ik in kan komen, mijn vorige briefpakketje in december deed er 13(!) dagen over van verzending tot bezorging). Dus is voorlopig opgeschort.

Ik denk dat ik maar een grote bestelling ga samenstellen via pakketpost en dit meebestel, want het ziet ernaar uit dat deze lockdown nog wel even gaat duren. Bedankt allemaal voor de tips!
Het staat nog wel op de website:
 https://www.unibrew-nederland.nl/bierbrouwen/biergist.html

Als je ze toch al gemaild hebt zou je ze kunnen vragen om het weg te halen, om verwarring te voorkomen.

CeesM

Brouwmout doet dat volgens mij nog. ;)

Puck

Citaat van: Fractus op 07-01-2021  16:56 uIk heb ze naar aanleiding van jouw bericht even een mailtje gestuurd, het blijkt dat ze zijn gestopt omdat de briefpost van PostNL nu als te onbetrouwbaar wordt gezien (waar ik in kan komen, mijn vorige briefpakketje in december deed er 13(!) dagen over van verzending tot bezorging). Dus is voorlopig opgeschort.

Ik denk dat ik maar een grote bestelling ga samenstellen via pakketpost en dit meebestel, want het ziet ernaar uit dat deze lockdown nog wel even gaat duren. Bedankt allemaal voor de tips!

Bedankt, ik wacht nog even met bestellen tot er bijvoorbeeld er weer een winkel afhaalmoment komt.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.