Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorzichtig met platenkoelers!  (gelezen 5986 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Voorzichtig met platenkoelers!
« Reactie #50 Gepost op: 01-01-2021 23:57 u »
Als je aan platenkoeler doorspoelt voor gebruik en na gebruik en steriel maakt met stoom of kokende wort en via een filter ervoor zorgt dat er geen rommel in komt dan zou ik niet weten hoe je dan nog besmettingen zou kunnen krijgen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #51 Gepost op: 02-01-2021 00:12 u »
Wat mij opvalt aan dit forum is dat de sfeer snel "katterig" wordt.  Ook bij deze discussie waar iemand een normale vraag stelt. Misschien moeten we wat "cooler" reageren op elkaar. Dat kan natuurlijk met een platenkoeler maar ook met een dompelkoeler.  ;)
Tsja als de dames los gaan dan doe maar een stap achteruit.

Ben er ook wel klaar mee en snap niet waarom er elke keer weer iemand op staat om de boel angst aan te jagen. Deze discussie is al zo vaak gevoerd en toch is er altijd wel weer iemand die het beter weet en dan staat de volgende weer op enz... Dat het steeds kattiger wordt klopt inderdaad en ook steeds iets sneller.

Wat mij betreft slotje er op en accepteren dat alles al gezegd is en er niemand zal gaan winnen in deze zinloze, eindeloze en vermoeiende  discussie.

Gr. Jeroen

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #52 Gepost op: 02-01-2021 00:18 u »
Tsja als de dames los gaan dan doe maar een stap achteruit.

Ben er ook wel klaar mee en snap niet waarom er elke keer weer iemand op staat om de boel angst aan te jagen. Deze discussie is al zo vaak gevoerd en toch is er altijd wel weer iemand die het beter weet en dan staat de volgende weer op enz... Dat het steeds kattiger wordt klopt inderdaad en ook steeds iets sneller.

Wat mij betreft slotje er op en accepteren dat alles al gezegd is en er niemand zal gaan winnen in deze zinloze, eindeloze en vermoeiende  discussie.
Gr. Jeroen

Wat mij betreft doe ik in iedere geval niet een poging om iets te gaan winnen. Ik deel alleen ervaring, vergelijk puur op basis van wat ik zie en beseffende dat omstandigheden voer iedereen anders zijn. Dus doel is vooral om ervan te leren. en voor jezelf de beste keuze te maken.

Offline MaJa

• Vol lid
  • Land: pe
  • El Pastor Belga
« Reactie #53 Gepost op: 02-01-2021 15:44 u »
Dus je wacht met uit elkaar halen tot je een infectie hebt met je commerciŽle koeler...  Beter voorkomen dan genezen toch?

Offline WP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #54 Gepost op: 07-07-2021 20:01 u »
Ik gebruik een doorstroomkoeler. In de brouwketel een bazouka gemonteerd voor de grove stukken (eiwit, hop, kruiden enz). Binnen 10 minuten 25 liter wort gekoeld in de gistkuip (lekker laten klateren zodat je direct belucht). Daarna met de pomp en oxi alles 10 minuten reinigen / schoonspoelen (slangen, koeler, temperatuurmeter en de pomp). naspoelen met heet water 90 graden zoals ook een vaatwasser doet. Daarna alles goed droog slaan zwaaien en laten drogen in een droge warme omgeving evt onder een droge schone doek. Na 24 uur alles opbergen. Schoonmaaktijd max 45 minuten.

Noot: ik gebruik alleen RVS!

Offline Trapkast

• Vol lid
  • Tripel Trappel Tripel Trapkast....
« Reactie #55 Gepost op: 09-07-2021 10:38 u »
Wat mij opvalt aan dit forum is dat de sfeer snel "katterig" wordt.  Ook bij deze discussie waar iemand een normale vraag stelt. Misschien moeten we wat "cooler" reageren op elkaar. Dat kan natuurlijk met een platenkoeler maar ook met een dompelkoeler.  ;)

Dat is nu eenmaal wat een aantal lieden hier wenselijk vinden.
Onder het mom van 'alleen ervaring delen' wordt er onderhuids nogal fel gereageerd, waarbij de discussie al snel uit de bocht vliegt.
Jammer, want er zijn heel wat leden om precies dat soort ongezelligheid afgehaakt.

Tags: koelen