Hobbybrouwen > Tips

Voorzichtig met platenkoelers!

<< < (10/12) > >>

MO:
Ik ben het helemaal eens met Jacques, op hobbybrouwschaal is een dompelkoeler een prima manier van koelen vanwege het schoonmaakbaarheidsgemak. Op 10 hl of 20 hl of 1200 hl schaal (Heineken) zijn platenkoelers efficiŽnter.  En dan ram je er gewoon 80 ļC  loog doorheen vanuit je CIP unit.

hansHalberstadt:

--- Citaat van: MO op 31-12-2020  18:45 u ---op hobbybrouwschaal is een dompelkoeler een prima manier van koelen vanwege het schoonmaakbaarheidsgemak.

--- Einde van citaat ---
Hobbybrouwschaal is een breed begrip. Dus daar zul je alle variaties en hun redenen om het een of het andere te gebruiken wel tegenkomen.   

brouwerij de Stier:
Wat mij opvalt aan dit forum is dat de sfeer snel "katterig" wordt.  Ook bij deze discussie waar iemand een normale vraag stelt. Misschien moeten we wat "cooler" reageren op elkaar. Dat kan natuurlijk met een platenkoeler maar ook met een dompelkoeler.  ;)

hansHalberstadt:

--- Citaat van: brouwerij de Stier op 31-12-2020  21:51 u ---Wat mij opvalt aan dit forum is dat de sfeer snel "katterig" wordt.  Ook bij deze discussie waar iemand een normale vraag stelt. Misschien moeten we wat "cooler" reageren op elkaar. Dat kan natuurlijk met een platenkoeler maar ook met een dompelkoeler.  ;)

--- Einde van citaat ---
Het feit dat ze allebei naast elkaar bestaan geeft dat al aan. Belangrijkste is denk ik dat we begrijpen waarom iemand iets doet in zijn/haar eigen omstandigheden. 

Oscar:

--- Citaat van: William op 31-12-2020  17:36 u ---Oscar: maak jij jouw koeler wel eens open en doe je een check op ongewenste microbiologie?

--- Einde van citaat ---

Mijn thuis koeler kan niet uit elkaar... Maar zolang ik geen infecties heb, geloof ik in mijn reinigingsprocedure... en datzelfde geldt voor mijn commerciŽle apparatuur... :brouwen:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie