Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik vind die dingen niet meer zo leuk.Ja ik heb hem altijd met hete NACL doorgepompt ..Helpt dus weinig , de Platenafstand is te klein.
Reinigen met NaCl?Het moet niet gekker worden hier.Advies, verdiep je eens in de stoffen die je gebruikt voor het schoonmaken en wat je gaat schoonmaken.
Dus zeg ik "Voorzichtig met platenkoelers!" Ik hoef ze niet meer.
Dit is natuurlijk een NON-reactie..
Ahhh, vandaar dus dat het voornamelijk de broeders in de abdijen zijn/waren die bier brouw(d)en...
maar natuurlijk is dat werkje na het brouwen niet ieders favoriete klusje.
en schoonmaken (ik ben er niet heel goed is) is en groot onderdeel van je werkzaamheden...
Een platenkoeler is voor mij niet gemakkelijk schoon te maken en te houden.
Nog nooit een infectie gehad door de koeler.
echter tegenwoordig met die koude nachten laat ik de ketel met deksel gewoon buiten afkoelen.
Oh ja... en dat is goed voor je bier... #stuurmijgeensamplesaub...
Ik heb vandaag voor de 182ste keer gebrouwen en gekoeld met mijn 50-platenkoeler. Gewoon op zwaartekracht, een Javal filter in de kookketel. Nog nooit een infectie gehad door de koeler.