Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Citeer (als het kan) een klein stukje

Gestart door Drents Hopbier, 25-04-2006 16:05 u

Vorige topic - Volgende topic

Drents Hopbier

Hallo,

Ik wil voorstellen/vragen of, als een berichtje geplaatst wordt als reactie op een ander bericht, van het andere bericht iets wordt geciteerd.
Als het nieuwe bericht op een nieuwe pagina komt, is het soms moeilijk te "plaatsen".

Als voorbeeld: nieuwe pagina (6) begint met: Hoezo, heb jij wel eens gebrouwen met 10% special B dan?

Op pagina 5 staat: Welke kleur dop heb je? Ik zou eerder de Special-B verdenken. 10% daarvan is absolute overkill.

Als de opmerking (zonodig in verkorte vorm) geciteerd was, was het antwoord meteen duidelijk geweest.

Hans Hans

Jacques

Goh Hans,

Heb jij nog niet gezien dat er ook een mogelijkheid is om de gehele draad te lezen ('Allemaal'). Heel handig hoor om het overzicht niet te verliezen.  :verbergen:

Edgar

Meestal is dit geen probleem, je kunt omhoog scrollen. Aanpassen aan de paginaverdeling is niet zo zinvol, omdat nogal eens berichten worden weggehaald waardoor de indeling weer verandert.

Drents Hopbier

Citaat van: jacbier op 25-04-2006  16:11 uHeb jij nog niet gezien dat er ook een mogelijkheid is om de gehele draad te lezen ('Allemaal').
Ik klik meestal op nieuw. En bij het voorbeeld dat ik noemde begint het commentaar op een nieuwe pagina. Als ik het niet meer kan volgen, klik ik inderdaad op allemaal. Maar dan moet ik weer gaan schuiven totdat het juiste berichtje verschijnt.
Al dat gedoe (ik ben a-computer) kan voorkomen worden als iets geciteerd wordt.

Hans Hans (even uitrusten nu)

Edgar

Het moet gezegd worden Hans dat vrijwel al jouw berichten van een citaat zijn voorzien en dat dat wel gemakkelijk leest. Maar we kunnen het moeilijk verplichten. Sommigen zouden niet eens weten hoe het moet.

Johannes

Nee alsjeblieft niet zeg, citeren is juist handig als je inhaakt op een deel van iemands' tekst. Als je berichten gaat lezen mag je er toch vanuitgaan dat je het voorgaande deel van het topic kent. Anders begin je toch sowieso bovenaan?

Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 25-04-2006 &nbsp;18:50 u< citeren is juist handig als je inhaakt op een deel van iemands' tekst.<
Dat is precies wat ik bedoelde.

Hans Hans

Johannes

ah, ok niet goed gelezen, ik dacht dat je de hele lap tekst wilde laten quoten.

Edgar

Maar je moet ook weer niet overdrijven natuurlijk... ^-^

Barry

Ach alles heeft ze voors en zijn tegens.

* Barry gaat terug naar  :leren:

:degroeten:

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.