Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brew magic systeem  (gelezen 16325 keer)

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
  • Land: es
  • Blichmann Assisted Brewing member
    • Mijn brouwzaal
Re: Brew magic systeem
« Reactie #25 Gepost op: 01-06-2006 23:54 u »
Hoeveel biertjes heb jij al op?

Het zijn geloof ik zijn vriendin en zijn schoonzus.

Dit is mijn vrouw (links) op de vrijgezellinnen avond van mijn schoonzus (rechts), belangstellenden moet ik dus teleurstellen ze zijn beiden al ingepikt.  8)

Mag ik even een mythje busten? Dit verschijnsel heet het Corioliseffect wat dus niet van toepassing is op wastafelschaal. Dat het water in Australie de andere kant op draait is dus flauwe***

:degroeten:

Johannes

Weer wat geleerd !

Ik heb een paar fotootjes van mijn laatste brouwsessie - maar hoe post ik die hier/elders?
Heb ook enkele korte filmpjes waarop het (erg minimale) "whirlpool-effect" te zien is, maar die zijn allicht te groot om ergens te posten (ongeveer 6 Mb)

frank

Frank,

Als jij bij antwoorden op "host it" drukt kom je op de site van ImageShack en daar kan je de foto’s uploaden,zorg dat je foto’s niet groter zijn dan 1,5 Mb, vervolgens kies "browse" en zoek de foto op je pc en hierna "host it"
Hierna verschijnt er een scherm met links, kies "Thumbnail for forums (1)" en knip en plak die in je antwoord tekst.
Voor 6Mb filmpjes zou ik geen upload site weten.

Gr. Hans

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline frankbaeyens

• Vol lid
  • Cerveza, de kracht van het graan!
« Reactie #26 Gepost op: 02-06-2006 02:12 u »
Hier enkele foto's van mijn laatste brouwsessie!

Frank

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Land: nl
  • Brasserie le Grillon
« Reactie #27 Gepost op: 02-06-2006 04:58 u »
Wat ben ik

JALOERS!!!!!!!!!!!!! :nut:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #28 Gepost op: 02-06-2006 09:32 u »
Huub, troost ik je als ik je vertel dat dit prachtige systeem iets van 4000 dollar kost?

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
    • Mijn brouwzaal
« Reactie #29 Gepost op: 02-06-2006 09:37 u »
Mooie dingen kosten geld !

Schitterende foto’s Frank, voorral de foto van hoe de verwarmingsbuis er uit ziet, dit is een heel mooi voorbeeld voor degene die deze installatie geheel of gedeeltes daarvan zelf na zouden willen maken.

Gr. Hans

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 02-06-2006 14:29 u »

Citaat
Huub, troost ik je als ik je vertel dat dit prachtige systeem iets van 4000 dollar kost?

Wie zegt dat Huub jaloers is op het brouwsysteem?
misschien is hij wel jaloers op Lagos met zijn mooie vrouw.  ;)
Mmm, zal ook wel wat kosten.  >:D

:degroeten:

Offline gelfling

• Super lid
  • Land: 00
  • Drink niet meer dan goed is voor je omgeving.
    • Gilde Dionysos
« Reactie #31 Gepost op: 02-06-2006 15:56 u »
 :neenee: Foei Hoppie, gedraag je!

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
    • Mijn brouwzaal
« Reactie #32 Gepost op: 02-06-2006 18:23 u »
Beetje off topic maar:

Het houdt de gemoederen nog al bezig ? Ik ben een gelukkig man, 9 jaar samen en 5 jaar getrouwd met een mooie en lieve Braziliaanse vrouw die geen dubbeltje over de balk gooit, thuis spreken wij Spaans en/of Braziliaans, zelfs Nederlands TV interesseert mij niet meer en ik spreek alleen Nederlands in de plaatselijke Hollandse bar en in schrift op dit forum.
Na 2 ex Holandesas ben ik geheel over de streep en een halve Latino geworden, beetje vreemde Latino: Eentje die zich met bier bezig houdt.

Niemand is perfect.   >:D

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #33 Gepost op: 02-06-2006 18:43 u »
Het houdt de gemoederen nog al bezig ?
En hoe zit het met recepten voor Braziliaanse (eigen en geen Inbev) bieren?

Hopbier

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
    • Mijn brouwzaal
« Reactie #34 Gepost op: 02-06-2006 19:01 u »
Mijn Herms/Rims is praktische klaar en mijn gistvat staat bij de douane in Barcelona, dus volgende week ga ik proberen er een Brewferm Kolsh in te fabriceren met de Wyeast Kolsch 2565. Ik wou overigens net naar de keuken cq mijn lab. Met het plan om die gist te gaan vermeerden, ik woon een beetje ver van Brouwland, vandaar.
In geval van nood heb ik nog Danstar Nottingham en eventueel de bijgeleverde Brewferm gist, maar die vind ik niet spannend genoeg.

Nu ik mijn overmaatse koelkast bijna af heb wil ik daarna gebruik gaan maken van het zachte bron water alhier en direct aan mijn pils plannen gaan beginnen, geen Braziliaanse pils dus voorlopig.