Algemeen > Boekbesprekingen

Maisch / spoelwater in recepten Verander water in bier

<< < (5/6) > >>

SVB:

--- Citaat van: Pendelaar op 19-12-2020  17:37 u ---Ik zou graag mijn fouten willen inzien. Gaarne voorbeelden.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij is het een bierforum, maar leesteken gebruik, halve zinnen, dubbele woorden, missende woorden, etc. Zou het zelf gewoon even doorlezen als je wilt mierenneuken en bijdehand wilt doen.

Als je zelf foutloos weet te schrijven mag (lees wel mag, moet niet) je wat zeggen. Tot die tijd: sssst.

Weet ook meteen weer waarom ik, eigenlijk, een hekel heb aan forums en er ook voorlopig wel weer even klaar mee ben. Ik ga weer gewoon bierbrouwen en daar heb ik jullie niet zo bij nodig. Succes.

Om het topic nogmaals te beantwoorden: nee, je leest er niet overheen. Er zijn verschillende edities van het boek en de ene heeft het wel en de andere niet.

JanEric:

--- Citaat van: Pendelaar op 19-12-2020  17:37 u ---Ik zou graag mijn fouten willen inzien. Gaarne voorbeelden.

--- Einde van citaat ---
sorry Pendelaar, kan het niet laten  ;)

--- Citaat van: Pendelaar op 16-12-2020  23:36 u ---Wil je een echte bourbon smaakbeleving van een vat aan een bier willen hebben dan zul je een vat moeten hebben die al jaren in contact is geweest met Bourbon.
Even een liter Bourbon gooien in een eikenhouten vat gaat niet werken. Bourbon toevoegen via eiken snippers en dan toevoegen aan bier gaat wel maar is niet te vergelijken met bier lageren in oude vaten die voor Bourbon zijn gebruikt.
Heb je geen echt oud vat dan blijft het een imitatie. Is dat verkeerd ? Neen. Maar wel anders.

--- Einde van citaat ---
Niemand is onfeilbaar...

Pendelaar:
Touché

--- Citaat van: JanEric op 19-12-2020  18:12 u ---sorry Pendelaar, kan het niet laten  ;)Niemand is onfeilbaar...

--- Einde van citaat ---

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Pendelaar op 19-12-2020  19:20 u ---Touché

--- Einde van citaat ---
Deze serie berichten doet me op de een of andere manier aan een flipperkast denken. Als het balletje eenmaal heen en weer slingert kan dat bet een tijd doorgaan voordat de zaak weer tot rust komt. en in de tussentijd veel punten scoren.

Takkie83:
Ik mis die verhoudingen ook, maar heb gewoon aangehouden wat in het “je eerste bier” recept staat. Alleen is het vervelende dat een grotere moutstort meer graanabsorptie betekent waardoor je ofwel tijdens maischen ofwel tijdens spoelen meer water moet toevoegen. En dan is het brouwzaalrendement bij iedere brouwer ook weer anders. Een goede reden dus om zelf te gaan rekenen, of gewoon brouwsoftware te gebruiken  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie