Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Jongbier smaakt alsof het drie dagen op de bar heeft gestaan  (gelezen 4531 keer)

Offline okkert

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Jongbier smaakt alsof het drie dagen op de bar heeft gestaan
« Reactie #25 Gepost op: 22-12-2020 09:52 u »
Bedankt voor alle reacties! Beetje overweldigend :) Ik heb uiteindelijk gekozen voor een cold crash, omdat ik toch wel een beetje ongeduldig ben. Het was een soort iene-miene-mutte tussen cold crash en lang lageren. Hij zit inmiddels in de fles. Als ik de eerste open heb getrokken laat ik weet hoe hij smaakt :)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herre

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #26 Gepost op: 22-12-2020 09:57 u »
Ha Okkert,

Ik ben heel erg benieuwd naar je eerste brouwsel. Een vuistregel in het Brouwland is dat geduld vaak de schoonste zaak is ;-). Mijn eerste recepten waren zeker niet de beste. Zoals eerder aangegeven gaat er nog een heel veel veranderen aan de smaak.

Hoe langer je wacht met openen hoe lekkerder je bier wordt.

Keep up the good work!

Offline dutch peter

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
« Reactie #27 Gepost op: 22-12-2020 13:27 u »
Hi All,

Ik ben bezig met mijn eerste brouwsel uit de weckketel die is omgetoverd tot brouwketel. Nu had ik het idee dat alles goed is gegaan en dat ik heel schoon heb gewerkt. Nu is de SG voor de tweede dag op rij stabiel. Ik overweeg dus om te bottelen. Ik kon het niet laten en heb het brouwsel geproefd. Het is vrij bitter, maar dat komt denk ik ook omdat het een IPA is, maar het smaakt alsof het al drie dagen op de bar heeft gestaan. Een beetje _muffig_ en hoge alcoholsmaak. Komt dit nog goed? Moet ik het gewoon bottelen en daarna proeven?

Dat overkomt mij ook elke keer, ik noem het alleen paardepis. Echter, na het bottelen en hergisten en voldoende geduld blijkt er toch weer een lekker biertje in de fles te zitten :-)

Tags: