Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Groepsaankoop tetrahop  (gelezen 14562 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Groepsaankoop tetrahop
« Reactie #100 Gepost op: 30-04-2021 22:08 u »
Daar staat inderdaad dezelfde formule.

Had ik gezien. Is door mij ook als zodanig gecommuniceerd met de leden van De Roerstok bij het uitdelen van dit product als presentje ter gelegenheid van het 35 jarig bestaan.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Enos

• Senior lid
  • heerlijk eerlijk bier
« Reactie #101 Gepost op: 31-08-2021 12:53 u »
Nu wij ( leden die hebben meegedaan aan de groepsaankoop) een half jaar verder zijn . Ben ik wel benieuwd wat jullie vinden met het gebruik van de tetrahop.

Ik heb het nu meerdere malen gebruikt en ik ben zelf zeer tevreden, altijd een mooie volle schuimkraag die zeer lang blijft op het bier.
Ben er zeer tevreden mee.

In het flesje zie je wel een soort harsvorming (minimaal ) maar dat heeft bij mj geen enkele nadelige invloed..

Ben dus erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik ga er van uit dat ik het via deze weg wel mag vragen, zo niet dan hoor ik het wel. :degroeten: :degroeten:

:proost: :proost:

Offline Timdehart

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #102 Gepost op: 31-08-2021 14:45 u »
Nu wij ( leden die hebben meegedaan aan de groepsaankoop) een half jaar verder zijn . Ben ik wel benieuwd wat jullie vinden met het gebruik van de tetrahop.

Ik heb het nu meerdere malen gebruikt en ik ben zelf zeer tevreden, altijd een mooie volle schuimkraag die zeer lang blijft op het bier.
Ben er zeer tevreden mee.

In het flesje zie je wel een soort harsvorming (minimaal ) maar dat heeft bij mj geen enkele nadelige invloed..

Ben dus erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik ga er van uit dat ik het via deze weg wel mag vragen, zo niet dan hoor ik het wel. :degroeten: :degroeten:

:proost: :proost:

Ik deel je ervaring. Ik heb in de bieren waar ik het aan toe heb gevoegd geen bijsmaken ervaren.
Wel mooie schuim kraag. Blijft soms zelfs iets te lang hangen ;).

Je gebruikt alleen wel echt heel weinig. Hierdoor gaan de flesjes wel lang mee.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #103 Gepost op: 31-08-2021 20:26 u »
Mijn eerste ervaring stamt van enkele jaren geleden toen we via De Roerstok wat Tetrahop kregen om mee te experimenteren. Het resultaat was inderdaad een fantastische schuimkraag op bieren die daarvoor toch wat moeite hadden (zware RIS en Barleywines). Nadat het proefflesje op was, heb ik een poosje niets toegevoegd voor de schuimstabiliteit en de schuimkraag was dan ook ver te zoeken.

Van deze nieuwe (gezamenlijke) aankoop heb ik al wel wat gebruikt maar dat betreft een RIS die nog zeker een maandje of wat moet staan voordatíe op dronk is. Het is nog niet duidelijk hoe het deze keer heeft uitgepakt.

Ook bij mij enkele hars-achtige bolletjes op de bodem van de twee flesjes maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat de werking niet negatief zal beinvloeden.

Tags: