Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kevers in tarwevlokken  (gelezen 1704 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Kevers in tarwevlokken
« Reactie #25 Gepost op: 30-08-2021 13:02 u »
De verpakking (zakken) is bewust niet luchtdicht.
Maar de binnenzak is toch niet luchtdoorlatend? Of is dat ademend plastic maar lijkt gewoon op normaal plastic? En het stiksel zit door binnen en buitenzak, dus sluit ook de binnenzak af.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #26 Gepost op: 30-08-2021 15:36 u »
Maar de binnenzak is toch niet luchtdoorlatend? Of is dat ademend plastic maar lijkt gewoon op normaal plastic? En het stiksel zit door binnen en buitenzak, dus sluit ook de binnenzak af.

Een aantal mouters gebruikt alleen die buitenzakken. Sommigen hebben binnenzakken en ook die zijn permeabel. Ten minste die ik hier voorbij heb zien komen. Ik heb ook mout verpakt in papier voorbij zien komen (25 kg zakken) dat reguleert ook uitstekend vochtigheid.

Ingo

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #27 Gepost op: 30-08-2021 21:09 u »
Lage vochtigheid houden is zeker goed, maar als je de mout met hele lage vochtigheid in afgesloten zakken doet dan blijft de vochtigheid toch laag?
Dus dat zou ook kunnen volgens mij. Diverse wegen naar Rome dus.

Tags: