Groepsaankoop tetrahop

Gestart door Enos, 12-12-2020 20:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enos

Er is hier op het forum  een topic die over tetrahop gaat. Het biedt zeer goede resultaten voor een betere schuimkraag. Nu is het beperkt houdbaar en niet in heel kleine hoeveelheden te koop.
Ik ben bereid om 1 Ltr te kopen en te verdelen in flesjes van 20 ml. U bent maar 1 a 2 ml nodig per 20 ltr. Als er leden zijn die dat ook interessant lijkt kunnen die bij mij dat bestellen via mail of pm. Als ik ongeveer 35 a 40 bestellingen heb ga ik beginnen. De prijs per flesje komt op ongeveer € 6.50. Dit is incl verzending. Hier de beschrijving van de site over tetrahop.

Tetrahop  is een waterige alkalische oplossing van de kaliumzouten van tetrahydro-iso-alfazuren. Het wordt gemaakt van CO2-hopextract met behulp van een gepatenteerd, volledig waterig proces. Tetrahop versterkt bierschuim bij gebruik als vervanging na de fermentatie voor een deel van de normale bitterheid. Bij afwezigheid van normale alfazuren en iso-alfazuren, biedt Tetrahop volledige bescherming tegen de vorming van een door licht ingeslagen smaak. Bovendien werkt het als een antimicrobieel middel wanneer het aan bier wordt toegevoegd.

Emile

Citaat van: Enos op 12-12-2020  20:03 uEr is hier op het forum  een topic die over tetrahop gaat. Het biedt zeer goede resultaten voor een betere schuimkraag. Nu is het beperkt houdbaar en niet in heel kleine hoeveelheden te koop.
Ik ben bereid om 1 Ltr te kopen en te verdelen in flesjes van 20 ml. U bent maar 1 a 2 ml nodig per 20 ltr. Als er leden zijn die dat ook interessant lijkt kunnen die bij mij dat bestellen via mail of pm. Als ik ongeveer 35 a 40 bestellingen heb ga ik beginnen. De prijs per flesje komt op ongeveer € 6.50. Dit is incl verzending. Hier de beschrijving van de site over tetrahop.
Zoals net al in de andere post gemeld: zet mij maar op de lijst voor 2 flesjes. Goed initiatief, hopelijk zijn er meer mensen geïnteresseerd.

LAM

Zoals u al wist meld ook ik me aan voor 1 flesje van 40 ml

LAM

En ook via het Vlaams brouwforum ken ik iemand die geïnteresseerd is.

Martijn0172

Zet mij er ook maar op  :degroeten:

LAM

Citaat van: Oscar op 16-12-2020  00:24 uNiet mis met het gebruik van tetrahop, maar heb je last van een slechte schuimkraag ?  :weetniet:  Ik zou dan eerst nadenken waarom dat zou is en hoe je je proces kan verbeteren zodat je deze 'hulpstof' niet nodig hebt..... ;)

In ruim 20 jaar thuisbrouwen heb ik nog nooit (of verwaarloosbaar weinig) last gehad van een slechte schuimkraag...en in die gevallen waar dat wel zo was, was de oorzaak bekend.... :brouwen:..

dus......

Het stond in een recept dat ik wil brouwen. Ik houd me hier liever aan voordat ik begin te prutsen en het bier hierdoor minder goed lukt. En tja, tetrahop is toch eigenlijk wel heel handig om zonder te veel ingewikkelde scheikundige poespas een mooie dikke schuimkraag te krijgen😅

Kristof.Anthonis

Indien mogelijk voor mij ook graag 2 flesjes!

rfrins

Hier ook 2 flesjes.

Vraag; kun je tetrahop invriezen?

Pim

Ik wil graag meedoen voor 1 flesje.
Dank voor het initiatief  :duimop:

LAM

Citaat van: rfrins op 16-12-2020  19:02 uHier ook 2 flesjes.

Vraag; kun je tetrahop invriezen?
Nee, volgens de producent wordt dit afgeraden. Maar Jacques heeft een flesje al een hele tijd gebruikt en merkt niet veel verschil als het al een tijdje heeft gestaan.

Jacques

Citaat van: LAM op 16-12-2020  22:04 uNee, volgens de producent wordt dit afgeraden. Maar Jacques heeft een flesje al een hele tijd gebruikt en merkt niet veel verschil als het al een tijdje heeft gestaan.

Wat ik zie is dat je bier blind wordt na het toevoegen. Nadat het bier een tijd gestaan heeft wordt het weer helder.

jazon1963

Ook ik wil graag 2 flesjes..

Jaap

LAM

Dan zitten we tot nu toe op 12 flesjes. We proberen rond de 40 a 45 uit te komen

waldpiek


LAM

Citaat van: Jacques op 17-12-2020  22:36 uWat ik zie is dat je bier blind wordt na het toevoegen. Nadat het bier een tijd gestaan heeft wordt het weer helder.
Wat houdt dat eigenlijk in? Blind bier?

hansHalberstadt

Blijkbaar het tegenovergestelde van helder als ik Jacques goed begrijp.

peter

Hallo
Graag wil ik reserveren voor 2 flesjes.
Gr.Peter

Roelof

Citaat van: hansHalberstadt op 18-12-2020  20:31 uBlijkbaar het tegenovergestelde van helder als ik Jacques goed begrijp.
Blindslaan is een term van moonshiners. Als je alcohol verdund moet je de alcohol toevoegen aan het water in plaats van andersom. Want als je het water bij de alcohol doet slaat ie blind. (troebel)

Jacques

Citaat van: LAM op 18-12-2020  19:07 uWat houdt dat eigenlijk in? Blind bier?
Er ontstaat een acute troebeling. Het is net alsof je een druppel zwarte inkt in helder water doet. Na een tijd wordt de troebelheid minder.

MarHo64

Zoals ook al in  het BE-forum aangegeven: wil je mij voor 1 flesje noteren?

Papamadejo

Goedemiddag,

Leuk initiatief
Ik wil dit ook wel eens proberen.

Schrijf mij maar op voor 2 flesjes.

Groeten Marcel

Dirtbag

Doe mij er ook maar twee.

(misschien kun je net zo goed iets grotere potjes doen)

db

Jacques

Topic geplitst.

Het gaat hier om een gezamenlijke inkoopactie en niet over het nut van tetrahop.

Voor het afgeplitste topic zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,42568.0.html

Brouwerij KOR

Ik wil het ook proberen. 2 flesjes aub

Gr Ruud

Kristof.Anthonis

Hoe ver staat het hiermee ondertussen? :-)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.