Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Prijsvergelijker en inkooptool voor thuisbrouwers (animo-check)  (gelezen 7460 keer)

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Land: nl
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
Re: Prijsvergelijker en inkooptool voor thuisbrouwers (animo-check)
« Reactie #75 Gepost op: 16-12-2020 15:23 u »
Korrelgist is prima in een envelop. Vloeibare gist liever gekoeld, vooral in de zomermaanden. Volgens mij is de Brouwstore de enige die vloeibare gist gekoeld verstuurd.

Ik gebruik eigenlijk altijd korrelgist, behalve als ik zelf gist uit een flesje opkweek. Bij vloeibare gist is het inderdaad beter om in de zomer dit gekoeld te versturen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Irukandji

• Vol lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #76 Gepost op: 16-12-2020 16:40 u »
Ik haak af.
Zie veel site's met dit soort dingen maar ze nemen niet alle websites mee.
Ik heb ook het GEVOEL dat alles draaid om de centen. Links om of rechts om. Levenindebrouwerij had een actie met 40% korting op mout en was op 99% van de websites niet te vinden. Komt b9ijafhalen en voorraden. Ik hoop dat het je lukt maar ik kijk zelf wel. Er zijn altijd financiële belangen...

Offline Roelof

• Super lid
  • Brouwerij Duvelsver.
    • Wortketel
« Reactie #77 Gepost op: 16-12-2020 20:52 u »
Ik haak af.
Ik heb ook het GEVOEL dat alles draaid om de centen. Links om of rechts om. Levenindebrouwerij had een actie met 40% korting op mout en was op 99% van de websites niet te vinden. Komt b9ijafhalen en voorraden. Ik hoop dat het je lukt maar ik kijk zelf wel. Er zijn altijd financiële belangen...
Geef het een kans. Hij is ook een hobbybrouwer. Er zijn nog steeds mensen die niet voor financieel gewin gaan.

Offline guidomarree

• Vol lid
  • Land: be
  • Eentje is geentje
« Reactie #78 Gepost op: 16-12-2020 21:01 u »
Geef het een kans. Hij is ook een hobbybrouwer. Er zijn nog steeds mensen die niet voor financieel gewin gaan.
Inderdaad, daarbij denk ik aan het programma BrouwHulp. Ook iets dat volgens mij veel tijd in beslag heeft genomen en gewoon gratis beschikbaar is.

Succes alvast Puntmuts!

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #79 Gepost op: 16-12-2020 21:07 u »
Inderdaad, daarbij denk ik aan het programma BrouwHulp. Ook iets dat volgens mij veel tijd in beslag heeft genomen en gewoon gratis beschikbaar is.

Succes alvast Puntmuts!

BrouwHulp... Verouderd. Brewfather nemen. Iets van 20 dollar per jaar. Is het mij wel waard.

Offline hopjesvla

• Vol lid
  • Picobrouwerij Brouwwerk
    • Brouwwerk
« Reactie #80 Gepost op: 17-12-2020 08:36 u »
Geef het een kans. .

Vooral dit dus... Als je het niets vind, geen probleem, je hoeft het niet te gebruiken toch? Er wordt soms gereageerd alsof het een verplichting is.. Ook alsof het bij voorbaat niet zou kunnen werken, er is geen enkele reden waarom niet. Het is natuurlijk wel een uitdaging om het goed te laten werken, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Offline biking rebel

• Senior lid
« Reactie #81 Gepost op: 17-12-2020 09:45 u »
Ik haak af.
Niet om het een of ander: wat is er verkeerd aan geld verdienen aan een dienst? Werk jij voor niks voor je baas?

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #82 Gepost op: 17-12-2020 13:41 u »
Een vergelijkingssite heeft zeker recht van bestaan. Echter zoals door velen aangegeven is het een hels karwei en kun je niet alle gegevens die voor ons interessant zijn up to date houden of bemachtigen. Een vergelijkingssite is enkel interessant als je er gratis gebruik van kunt maken, dus meer gebruikers en een betaalde optie zou kunnen als er dan ook echt een voordeel aan kleeft voor de eindgebruiker en wellicht webwinkel. Een dergelijk hulpmiddel in leven houden voor een selecte groep betalende gebruikers lijkt mij onhaalbaar.

Derhalve ben ik dan ook erg benieuwd naar wat er gaat komen, net als bij de hobbybrouwerbiersite zie ik nog vrij weinig gebeuren wat mij enthousiast maakt.

Dat er fel wordt gereageerd lijkt mij simpel, er wordt een heldere vraag gesteld dus krijgt men ook een helder, wellicht felle, maar eerlijke reactie retour vanuit het forum. Naar ik meen is Puntmuts daar erg content mee.

Gr. Jeroen

Offline André de Laat

• Super lid
« Reactie #83 Gepost op: 17-12-2020 16:46 u »
hobbybrouwerbiersite

Welke is dat Jeroen?

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #84 Gepost op: 17-12-2020 19:16 u »
DEZE  ;)

Gr. Jeroen

Tags: