Hobbybrouwen > Grondstoffen

Grondstoffen voor een Amerikaanse Indian Pale Ale.

(1/3) > >>

JW_den_Hartog:
Beste brouwers,

Wie o wie kan mij helpen met het volgende probleem. :shelp:
Ik ben van plan een Amerikaanse Indian Pale Ale maaken.
Hier voor heb mijn zinnen gezet op een W-yeast#1272 American Ale II gist waar ik tot op heden niet makkelijk denk aan te komen.De web side van Brouwland heb ik al bezocht en wordt niet aangeboden of is zo dat ze alle gisten van W-Yeast kunnen leveren?Of misschien nog wel beter een leverancier in Nederland zelf die in principe alle gisten van W-Yeast kan leveren.Ik heb er meerderen bezocht maar nog niets gevonden.
Het tweede probleem is dat ik voor dit recept wil dry hoppen met Cascade hop en als het even kan pelletes.
Ook hier zoek ik al geruime tijd naar maar heb nog geen leverancier in Nederland en BelgiŽ gevonden die mij deze hop kan leveren.
Heeft iemand een iedee hoe ik aan deze grondstoffen kom,laat het even weten.

Alvast bedankt en  :degroeten:
Jan-Willem d H.

Jacques:
Hoi Jan Willem d H,

Brouwland is naast een winkel voor hobbybrouwers ook een grote groothandel/importeur. Bijna alle andere winkels in BelgiŽ en Nederland betrekken hun spullen van Brouwland. Als Brouwland een bepaalde gist niet in hun assortiment heeft is de kans dat je die gist bij een andere leverancier aantreft zeer klein, maar natuurlijk niet onmogelijk.
Veel handiger dan alle leverancier af te bellen is de desbetreffende gist zelf te importeren door een bestelling te plaatsen in de USA. Duurt wel even en kost ook wat, maar dan heb je wel de gist...
Als je aangesloten bent bij een hobbybrouwclub of anderzins andere hobbybrouwers kent (bijvoorbeeld via dit forum!) kun je misschien een grotere bestelling plaatsen om de verzendkosten te drukken.

:degroeten: Jacques

JW_den_Hartog:
Beste Jacques,

Bedant voor je reactie,
Ik zal inderdaad Brouwland nog en keer benaderen of zij dit kunne regelen.
Verder wacht ik nog een paar reacties af.Misschien zitteen er nog een paar handige tips tussen ;).

:degroeten: Jan-Willem d H.

Gerb:
He JW

Ik heb even bij Brouwland op de site gekeken maar ze hebben wel degelijk de Cascade hop erop staan, ook in hopkorrels.
Voor wat betreft die gist: is het niet mogelijk dat je bv de American Ale Wyeast #1056 gist neemt? Die vergist volgens mij ook vrij clean en die is wel verkrijgbaar bij Brouwland. Maar het is natuurlijk maar een suggestie.

Gerb

JW_den_Hartog:
Beste Gerb,

Bedankt voor de tip.
Ik ben er waarschijnlijk overheen gelezen :weetniet: want ik heb vorige week nog gekeken en niet gevonden.
Goed dat ik het weet,wat de gist aangaande wil ik nog wel even wat moeite doen om daar aan te komen omdat volgens de W-yeast informatie het een fruitig en citrus karakter zou op moeten opleveren.Maar het is zeker een alternatief.Zelf heb ik ook nog een Ierse Ale gist maar deze gebruik ik liever niet voor dit type bier wat ik wil brouwen.

Bedankt en de  :degroeten:

JW d H.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie