Sommige foto's niet zichtbaar

Gestart door Pendelaar, 21-11-2020 11:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pendelaar

Beste,

Waarom zijn er vele foto's niet zichtbaar maar zie ik in het kader een klein vraagteken staan. Beelden zeggen vaak meer dan de tekst maar als ze niet zichtbaar zijn...
Heeft dat te maken met hosting of met mijn Macbook?

Pendelaar

Jan de Graaff

Citaat van: Pendelaar op 21-11-2020  11:39 uHeeft dat te maken met hosting of met mijn Macbook?
Dat heeft inderdaad te maken met hosting, niet met je MacBook.

Vaak zijn de foto's niet meer beschikbaar op de plek waar ze naartoe zijn geĆ¼pload. Zeker in oudere topics is dit vaak het geval.

hansHalberstadt

Waarschijnlijk ooit aangemaakt met verwijzing naar externe link en daarna zijn de foto's verwijderd door de provider waar die link naartoe wijst. Het heet niet voor niets 'link' beter om foto's via de bijbehorende tool 'voeg een foto toe aan je post' op het forum zelf te zetten.

Pendelaar

Dank voor de reacties.
Is me nu duidelijk. Wel echt zonde dat afbeeldingen na verloop van tijd verdwijnen, ook storend. Een afbeelding voegt vaak zoveel toe en als ze dan verdwijnen...
De mogelijkheid aanbieden om extern te hosten zal dan ook gedaan worden om dit forum niet al te zwaar te belasten.

Pendelaar

Roelof

Ik poste mijn foto's altijd via  https://tinypic.com/
Maar die is ermee gestopt, dus al mijn foto's zijn niet meer zichtbaar.  >:D

Jeroen76

Inderdaad erg jammer, zo ook de vele doodlopende links. Dit is een probleem waar de meeste forums mee te maken hebben. Als je iets tegenkomt waar een doodlopende link of foto ontbreekt en je komt er niet uit zou ik even een berichtje sturen naar degene die het heeft geplaatst of een bericht in het betreffende topic plaatsen met de vraag of er alsnog iets geplaatst kan worden.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Pendelaar op 21-11-2020  11:55 uDank voor de reacties.
Is me nu duidelijk. Wel echt zonde dat afbeeldingen na verloop van tijd verdwijnen, ook storend. Een afbeelding voegt vaak zoveel toe en als ze dan verdwijnen...
De mogelijkheid aanbieden om extern te hosten zal dan ook gedaan worden om dit forum niet al te zwaar te belasten.

Pendelaar

Het is mogelijk om foto's te laten hosten via het forum. Dat kan als je de desktop versie van het forum gebruikt. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,3778.msg275908.html

Opaslof

Waar komen de foto's terecht als je ze via Tapatalk plaatst? Op de server van het forum Elf of ergens bij Tapatalk?

Jacques

Citaat van: Opaslof op 22-11-2020  10:26 uWaar komen de foto's terecht als je ze via Tapatalk plaatst? Op de server van het forum zelf of ergens bij Tapatalk?

Ergens bij Tapatalk...

Op termijn zal de software van het forum wijzigen zodat het forum ook goed te volgens is op je mobiel zonder Tapatalk. Het duurt echter nog een tijd voordat ik hiermee aan de slag kan gaan.

Opaslof

Dan is het dus safer om de foto's via de normale forum webpagina te uploaden ipv via Tapatalk  als in meer kans dat de foto's blijven bestaan op de forumserver. Goed da'k het weet. Doe ik dat de volgende keer.
Niets zo vervelend als een mooie uitleg begeleid door foto's die het niet doen.

Brouwerij De Stichting

Citaat van: Jacques op 22-11-2020  20:29 uOp termijn zal de software van het forum wijzigen zodat het forum ook goed te volgens is op je mobiel zonder Tapatalk. Het duurt echter nog een tijd voordat ik hiermee aan de slag kan gaan.
Ik gebruik altijd de webbrowser van m'n telefoon (iPhone & Safari) om het forum te bezoeken en dat werkt gewoon prima, inclusief foto's uploaden.

hansHalberstadt


trebvuister

Citaat van: hansHalberstadt op 01-12-2020  19:49 uook foto's die op het forum zelf zijn geplaatst lijken soms verdwenen, zie bv
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12014.msg551527.html#msg551527
Ik zie ze gewoon

hansHalberstadt

Citaat van: trebvuister op 01-12-2020  20:46 uIk zie ze gewoon
deze ook?


Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 01-12-2020  19:49 uOok foto's die op het forum zelf zijn geplaatst lijken soms verdwenen, zie bv
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,12014.msg551527.html#msg551527

Bij de overgang van de hoster van de site met de foto's is er jammer genoeg wat misgegaan met de backup. Hierdoor zijn inderdaad een aantal foto's verdwenen.

trebvuister

Citaat van: hansHalberstadt op 01-12-2020  21:06 udeze ook?

Alleen de bovenste

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.