Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pomp MP15R en CIP ball  (gelezen 354 keer)

Online Richard3

• Vol lid
  • Land: nl
  • Kunnen wij het brouwen?? Nou en of !!
Pomp MP15R en CIP ball
« Gepost op: 12-11-2020 19:15 u »

Ik wil een CIP-ball en een pomp aanschaffen, maar ik vraag me af of de MP-15R pomp van Aliexpress voldoende vloeistof kan verpompen om een beetje knap te sproeien in het conisch gistvat.
https://nl.aliexpress.com/item/760066872.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.330c2e0et6p0gB

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JeroenP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Maar weet je wat ik denk...
Re: Pomp MP15R en CIP ball
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2020 19:21 u »
Ik heb eenzelfde bij de Braumarkt vandaan, als daar al verschil inzit in specificaties dan is het weinig.
Deze pomp is naar mijn zeer bescheiden mening compleet inadequaat om een cip te voldoen aan capaciteit.
Ik dacht hem te gebruiken icm een unitank 14 gallon.

Online Richard3

• Vol lid
  • Kunnen wij het brouwen?? Nou en of !!
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2020 17:40 u »
Dan moet ik op zoek naar iets anders, wat zijn de alternatieven om een cip ball aan te drijven?

Offline TimW

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2020 19:39 u »
Je moet er wel een reinigingsmiddel zoals PBW bij gebruiken. Ik heb een chugger pomp en dat werkt uitstekend in een 7 gallon gistvat.

Tags: