iSpindel maken

Gestart door Rubenb, 04-11-2020 09:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rubenb

Hi,

Voor mezelf ben ik van plan 3 iSpindels te maken naar de PCB designs van CherryPhilip (https://github.com/cherryphilip74/iSpindel-PCB). Nu bestel ik sowieso 5 van deze PCB's omdat het goedkoper is maar 10 is ook eigenlijk niet echt duurder (kosten zitten vooral in het opstarten van de machines). Dit houd in dat ik er met gemak een paar extra kan maken als mensen hier daarin geïnteresseerd zijn. Ik hoef er eigenlijk niet echt aan te verdienen behalve de prijs voor de componenten zelf.

Ik gok dat de totale kosten voor de iSpindel zo tussen de 25 en 30 euro komen te liggen per stuk. Dit zijn hoge uitersten ik verwacht en hoop dat dit goedkoper wordt.

Groetjes,

Ruben

KarmeFrank

Ik hou me aanbevolen mocht je er eentje "over" hebben  ;D

Ben al een jaar bezig die draadloos oplaadbare te maken maar dat lukt maar niet. Ondertussen baal ik ergens best wel iedere keer als ik brouw omdat ik mijn vergisting op een andere locatie dan thuis doe.

Rubenb

Citaat van: KarmeFrank op 04-11-2020  10:23 uIk hou me aanbevolen mocht je er eentje "over" hebben  ;D

Ben al een jaar bezig die draadloos oplaadbare te maken maar dat lukt maar niet. Ondertussen baal ik ergens best wel iedere keer als ik brouw omdat ik mijn vergisting op een andere locatie dan thuis doe.

Dat klinkt ook als mooi idee!! Misschien iets voor in de toekomst als ik weer wat meer tijd om handen heb om zelf bezig te gaan met het ontwerp. Voor nu was ik vooral van plan het bestaande open source project te bouwen :) Ik zal je berichten als ik ze klaar heb!

Léon Kanters

Ik hou mij ook graag aanbevolen hiervoor. Heb er momenteel 1. Echter merk dat, nu ik een keer 2 vaten tegelijk vol heb staan, ik baal dat ik geen 2de heb om beide vaten in de gaten te houden. 

TymonK

Doe ook graag mee voor één!

magicjantje

Daar heb ik ook wel interesse in.

Jeroen76

Ook hier interesse in 1 exemplaar


Gr. Jeroen


jacob b

Ik zal wel te laat zijn, ook hiero interesse in een sPindel!  :weetniet:

waldpiek

Als er nog 1 over is.

Jeroen76

Ben ik nou gek of is het het andere topic compleet verdwenen waarin een gezamenlijke aankoop werd voorgesteld?

Gr. Jeroen


Rubenb

Citaat van: Jeroen76 op 19-11-2020  18:12 uBen ik nou gek of is het het andere topic compleet verdwenen waarin een gezamenlijke aankoop werd voorgesteld?

Gr. Jeroen

Ha Jeroen! Nee die staat in het prikbord, ik was niet helemaal zeker waar het thuis hoorde.. Gezien ik ze niet verkoop wist ik niet of het prikbord geschikt was. Vandaar dat ik ook hier een topic had neergezet :) Ik kijk straks even in beide topics welke 15 mensen als eerste erbij waren en die laat ik het weten zosnel ik alles binnen en gemaakt heb (de pcb's laten op zich wachten). Dan weet ik ook wat ik totaal aan kosten gemaakt heb + wat evt de verzending gaat kosten en kan ik mensen dat rekenen voor de iSpindels.

Groetjes!

Jeroen76

Nee helaas, zie dat er een topic geheel is verwijderd...

Gr. Jeroen


hopjesvla


M

Ik denk dat hij doelde op mijn topic, deze is volledig verwijderd ja, niets meer van terug te vinden.

Jeroen76

Ja inderdaad... :(

Vind het bizar dat er zonder enige aankondigingen een topic wordt verwijderd. Stond niks verkeerds in en geef op z'n minst even een kennisgeving als je op deze wijze een forum gaat beheren.

Voor mij duidelijk dat er een alleenrecht heerst op het maken en verkopen van Ispindels hier op het forum en daar wel héél rare redenen voor worden opgegeven.

Zou de moderator die het topic heeft verwijderd sieren om even uitleg te geven.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 21-11-2020  12:33 uJa inderdaad... :(

Vind het bizar dat er zonder enige aankondigingen een topic wordt verwijderd. Stond niks verkeerds in en geef op z'n minst even een kennisgeving als je op deze wijze een forum gaat beheren.

Voor mij duidelijk dat er een alleenrecht heerst op het maken en verkopen van Ispindels hier op het forum en daar wel héél rare redenen voor worden opgegeven.

Zou de moderator die het topic heeft verwijderd sieren om even uitleg te geven.

Gr. Jeroen

De voornaamste reden is dat er steeds vaker forumleden zich hier op het forum zich melden om meteen te beginnen met een gezamenlijke inkoopactie. Het is daarbij niet duidelijk of het gaat om een echte hobbybrouwer of om een handelaar die via het forum spullen aan de man wil brengen. Vandaar dat voortaan alleen inkoppacties gestart kunnen worden door leden die al een 25 inhoudelijke berichten hebben geplaatst.

Verder was een trol actief in dat topic.

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 21-11-2020  22:22 uDe voornaamste reden is dat er steeds vaker forumleden zich hier op het forum zich melden om meteen te beginnen met een gezamenlijke inkoopactie. Het is daarbij niet duidelijk of het gaat om een echte hobbybrouwer of om een handelaar die via het forum spullen aan de man wil brengen. Vandaar dat voortaan alleen inkoppacties gestart kunnen worden door leden die al een 25 inhoudelijke berichten hebben geplaatst.

Verder was een trol actief in dat topic.
Erg jammer dit te lezen. Kan deze (nieuwe?) forumregel nergens terugvinden maar snap dat dit een optie is om ongewenste reclame te voorkomen.

Echter zag ik in dat bewuste topic geen enkel signaal dat de topicstarter hier zat te adverteren. Jacques, je weet vast als geen ander wat een Ispindel aan inkoop kost dus weet je ook dat dit lid geen enkele winst zou maken op deze Ispindels.

Het meest opmerkelijke vind ik ook wel dat Scorpionrose, de maker van Ispindel.nl juist op dezelfde wijze als het verwijderde topic is gestart met zijn handel. zie dit bericht/topic

Dat een ander lid op dezelfde wijze iets opstart wordt dan op onnavolgbare wijze tegen gehouden en dat vind ik op z'n zachtst gezegd apart.

Maar goed wil het hier verder bij laten want geloof dat ik mijn plekje hier op het forum misschien kan verliezen, wordt daar in pb's namelijk voor gewaarschuwd. Het forum is mij te veel waard om dat risico te lopen...

Gr. Jeroen

Jacques

Deze regel is recent opgenomen in de forumregels.

Overigens is daar sinds jaar en dag ook in vermeld dat topics zonder opgave van reden verwijderd kunnen worden.

Jeroen76

Okay dan zullen we het hier maar bij laten ;)

Gr. Jeroen


rvandis

Ik heb ook wel interesse in zo'n i-spindel.

Groet René

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.