Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kegmenter / onder druk vergisten / afvullen onder druk  (gelezen 2662 keer)

Offline Battum80

• Super lid
  • Land: ch
  • Wat niet kan is nog nooit gebeurd
Re: Kegmenter / onder druk vergisten / afvullen onder druk
« Reactie #25 Gepost op: 05-01-2021 19:24 u »
Jammer dat niet alle flesjes even vol zijn. Heeft dat een reden? Lijkt me een mooi systeem verder.

Ja moet nog een beetje oefenen, wat je daar ziet was mijn aller eerste kratje, inmiddels gaat het beter

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hobbyman

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #26 Gepost op: 20-02-2021 19:52 u »

Nu wat spullen besteld voor mijzelf om onder druk, de pellets te kunnen laten vallen.
De vlinderklep op een kiertje, en daar de pellets op. Dan kan tijdens de gisting de CO2, de pellets en de trechter van zuurstof verdrijven. Dan kan tijdens de hoofdgisting de koudhop erin (als dat is wat je wil) zonder dat het vat van druk moet worden gehaald, en er enorme schuimvorming optreedt als je de pellets er zo in gooit.

Offline jwf

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #27 Gepost op: 12-04-2021 21:18 u »
Wow! Dat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit. Ik vroeg me af hoe je dat met de drijver doet, er gaat een slangetje het bier in, toch?

Offline joenedu

• Super lid
  • Land: nl
  • In hops we trust
« Reactie #28 Gepost op: 13-04-2021 20:46 u »
Vet!
Ik ben aan het sparen  8)

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #29 Gepost op: 14-04-2021 12:35 u »
Wow! Dat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit. Ik vroeg me af hoe je dat met de drijver doet, er gaat een slangetje het bier in, toch?

Ja klopt, maar die zit er nu niet op. Alleen de deksel. Deze sluit het vat af, en dmv de spunding valve kan de druk worden ingesteld. Als het bier klaar is, dan komt de druk deksel weer op het vat zelf, dan met slang en drijver.

Offline Rootsman

• Senior lid
  • Land: nl
« Reactie #30 Gepost op: 14-04-2021 14:29 u »
Die heb ik in Zweden gekocht, als je het filmpje iets hoger in deze draad bekijkt zie je hoe die werkt en ja je kan de flessen ook spoelen. de prijs is een stuk hoger dan 20 dollar maar het werkt echt super. Als je in de opmerkingen bij YouTube onder het filmpje kijkt zie je het mailadres van de persoon die deze maakt. Als je wilt kan ik je ook in contact brengen, stuur me dan een PB
Ziet er goed uit! Ik heb ook interesse!

Tags: