Introduceer jezelf: Pim Vermaas

Gestart door Abzza, 29-10-2020 11:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abzza

Hallo mede brouwers,

Samen met een goede vriend van mij heb ik zo'n 3 jaar geleden een Easybrew 50 L gekocht, om het maar gelijk goed aan te pakken dachten we. Nu hebben we ongeveer 6 biertjes gebrouwen. Beide zijn we in de tussentijd vader geworden waardoor er meer tijd naar het gezin gaat dan naar het brouwen, maar de volgende staat gelukkig op de planning.

alwel een paar jaar als lezer actief op het forum, dacht ik zal mij zelf ook eens hier introduceren. Persoonlijke info: Pim 30 jaar wonende te Delft, inclusief vrouw en dochtertje van 2,5. Opgegroeid in Bergen op Zoom. Werkachtig in de wegenbouw als projectcoƶrdinator.

Het brouwen doen we in Zoetermeer met de Easybrew. Wel een beetje spijt dat we niet voor de 30 L variant zijn gegaan aangezien je dan makkelijker kleinere proef brouwsels kan maken dan nu waarbij je minimaal >30 L moet brouwen.

Zelf ben ik fan van de tripels & IPA. Bezoek graag dus enig festival in de regio o.a. Delfts bierfestival / Borefts / Bergs bierfestival e.d.

Brouw ze!

Pim Vermaas

tdp

Welkom Pim!

Brouwen en een jong gezin kan een uitdaging zijn, weet ik uit recente ervaring ;). Maar dan is het juist wel prettig dat je een 50l variant hebt, dan brouw je wat minder vaak, maar heb je wel genoeg op voorraad!

Nogmaals welkom en veel plezier hier op het forum en met je hobby (en gezin natuurlijk :))

Teun

EvdBroek

Welkom op het forum Pim!
En veel succes met brouwen

Heyudude

Welkom Pim!
Inderdaad 50l en batches van 30-40l zou niet bij me passen.
Maar dat mag de pret niet drukken. Ik las wel dat ook kleinere batches kunnen met een grote ketel? Alleen onderin heb je verlies onder de valse bodem.

De zoekfunctie helpt je vast wel, goede oefening...
Er staat hier zoveel dat de zoekresultaten me soms overwelmen

Hopfenfox

Citaat van: Abzza op 29-10-2020  11:42 umaar de volgende staat gelukkig op de planning

Brouwsel of kind  ;D

Hopfenfox

Citaat van: Heyudude op 29-10-2020  17:03 uIk las wel dat ook kleinere batches kunnen met een grote ketel? Alleen onderin heb je verlies onder de valse bodem.

Ik heb dat nagevraagd voor wat betreft de 30 L Easybrew en daarin moet je minimaal 10 L brouwen, anders raakt je mout het water onder de korf niet. Was voor mij de reden om voor een 1 5L systeem te gaan. Geregeld experimenteren, en ik ben geen grote drinker. 50 L is inderdaad ideaal als je een favo brouwsel hebt dat je telkens in grote hoeveelheid kan maken.

Abzza

Citaat van: Hopfenfox op 30-10-2020  11:24 uBrouwsel of kind  ;D

Haha, het brouwen staat voor volgende week zondag 8-11 op de planning

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.