Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen M  (gelezen 648 keer)

Offline M

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
Voorstellen M
« Gepost op: 31-10-2020 13:02 u »
Hallo allemaal!

Ik en een maat van me hadden al jaren lang het plan om te brouwen, begin dit jaar is het er eindelijk van gekomen. Begonnen met een simpele set van Brouwbroeders, maar al snel op Marktplaats een 20 L pan gevonden om wat groter te kunnen brouwen.
Momenteel zijn we al bij ons derde brouwsel aanbeland. Nu we het proces een beetje onder de knie hebben willen we ook gaan kijken om zelf een keer een recept samen te stellen.

Daarnaast heb ik een interesse in automatisering en IOT gerelateerde zaken. Ik kijk dus ook vol bewondering naar enkele HERMS systemen welke mensen hebben gebouwd. Naast het daadwerkelijk brouwen zelf zie ik ook een leuke hobby in het zelf bouwen van een brouwsysteem.

Mvg,
M

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Voorstellen M
« Reactie #1 Gepost op: 31-10-2020 14:52 u »
Welkom op het forum!

De hobby is zo gek te maken als je zelf wil, van inderdaad simpele pannen tot volledig geautomatiseerde HERMS installaties.

Teun

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #2 Gepost op: 01-11-2020 00:22 u »
Welkom M!

Lekker eerst wat proberen en leren en daarna de installatie bouwen die voldoet aan al je wensen. En zoals al gezegd is, je kunt het zo gek maken als jullie zelf willen.

Ik brouw ook met een vriend en dat bevalt uitermate goed, gezellig en het halveert ook meteen je alcoholverslaving ;)

Gr. Jeroen

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #3 Gepost op: 01-11-2020 10:09 u »
M welkom op dit zeer nuttige en leuke forum.
Pas wel op want brouwen is een zeeeer verslavende hobby. :biersmile:
Ik brouw zelf met een zelf gebouwde herms, echter zonder electronica, computer of wat dan ook. Ik moet echt alles zelf doen en dat vind ik juist het mooiste eraan.  :nut:
Veel plezier met brouwen.  :proost:

Tags: