Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: [korte vraag] Bazooka filter kapot tijdens brouwdag  (gelezen 998 keer)

Offline chimichi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Ik toeter of ik brouw
[korte vraag] Bazooka filter kapot tijdens brouwdag
« Gepost op: 01-11-2020 18:12 u »
Hoi Allemaal,

Ik heb zojuist 31 liter IPA gebrouwen en in het gistvat gedaan. Mijn bazooka filter bleek na het overhevelen kapot gegaan te zijn waardoor ik nu al mijn hoppellets in het vat heb zitten. Ik heb er over gedacht om alles terug de pan in te gieten en de filter opnieuw vast te zetten maar dan ben ik bang dat de gist (die er reeds bij zit) ook te veel gefilterd wordt. Is dat een onzinnige angst? Zo ja: denken jullie dat de beste oplossing opnieuw filteren is of zien jullie een betere oplossing?

Groet Maurits

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bierfan

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: [korte vraag] Bazooka filter kapot tijdens brouwdag
« Reactie #1 Gepost op: 01-11-2020 18:22 u »
Je hebt er nu niets aan, maar waarom niet gewoon whirlpoolen voordat je overhevelt?

Ikzelf zou er niets meer aan doen, en lekker alles laten vergisten.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
« Reactie #2 Gepost op: 01-11-2020 18:49 u »
Straks voor het bottelen overhevelen en eventueel filteren.
Ik weet niet of de restanten de smaak nu gaan be´nvloeden bij de gisting...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 01-11-2020 22:07 u »
De hoppellets zullen uitzakken. Het kan zijn dat je bier een wat "groene" smaak krijgt door de hop. Dit kan echter meevallen.

Tags: