BrouwHulp al mijn gegevens kwijt

Gestart door L.win, 28-10-2020 13:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

L.win

 >:( Net BrouwHulp opgestart. Nu zijn al mijn bouwsels en ingevoerde waardes pleiten!!??

Komt iemand dit bekend voor?
Ben ik alles kwijt of is dit nog ergens terug te halen? Gggrrrrrrrrr!!!!!

Pieter1954

Zeer bekend. Heb ik al een paar keer gehad met BrouwHulp. Dit programma heeft dan ook afgedaan voor me.
Kijk eens bij documenten of daar ergens een map BrouwHulp staat. Van daaruit kun je de boel weer binnen hengelen. Althans bij mij.

L.win

Citaat van: Pieter1954 op 28-10-2020  13:28 uZeer bekend. Heb ik al een paar keer gehad met BrouwHulp. Dit programma heeft dan ook afgedaan voor me.
Kijk eens bij documenten of daar ergens een map BrouwHulp staat. Van daaruit kun je de boel weer binnen hengelen. Althans bij mij.

Ik ben ook gelijk klaar met BrouwHulp!
Tips voor andere programma's?

Roy_95

Brewfather werkt super! Alles wordt online gesynchroniseerd en het is op verschillende apparaten te gebruiken (PC, tablet, telefoon).
Sinds kort is er ook een Nederlandse versie van Brewfather.

Kosten zijn iets van 19 dollar per jaar, maar dat is het zeker waard.

Snelbier

Citaat van: L.win op 28-10-2020  13:23 u>:( net BrouwHulp opgestart. Nu zijn al mijn bouwsels en ingevoerde waardes pleiten!!??
BrouwHulp zet de data in een standaard-gebruikersmap. Die locatie kan je ook zelf wijzigen, bijvoorbeeld naar netwerk of eigen server.
Per ongeluk mapje gewijzigd of niet meer toegankelijk voor Windows?
Sterkte,  Snelbier

trebvuister

Citaat van: Roy_95 op 28-10-2020  13:58 uBrewfather werkt super! Alles wordt online gesynchroniseerd en het is op verschillende apparaten te gebruiken (PC, tablet, telefoon).
Sinds kort is er ook een Nederlandse versie van Brewfather.

Kosten zijn iets van 19 dollar per jaar, maar dat is het zeker waard.
Helemaal mee eens. Werkt ook op Apple-apparaten. En sinds kort in het Nederlands.
Ik vind het die 19 dollar zeker waard.

Roelof

Citaat van: L.win op 28-10-2020  13:46 uIk ben ook gelijk klaar met BrouwHulp!
Tips voor andere programma's?
BrouwVisie. Moet je wel een klein beetje voor betalen.

L.win

Al mijn bestanden zijn weer terug. Yihaaaa.
Wist niet dat mijn recepten me zoveel waard waren.  :D

Bedankt voor de reacties. Blijf toch nog even bij BrouwHulp.

Proost!

CeesM

Citaat van: L.win op 28-10-2020  17:31 uAl mijn bestanden zijn weer terug. Yihaaaa.
Wist niet dat mijn recepten me zoveel waard waren.  :D

Bedankt voor de reacties. Blijf toch nog even bij BrouwHulp.

Proost!
Hoe heb je dat opgelost?

Oscar

Citaat van: L.win op 28-10-2020  13:46 uTips voor andere programma's?

Dat andere Brouwprogramma voor Windows .. ;)  gegevens gaan daar nooit verloren.... ;) :brouwen:

Oscar

Citaat van: L.win op 28-10-2020  17:31 uWist niet dat mijn recepten me zoveel waard waren.  :D

Af en toe een backup maken!  Sommige brouwprogramma's doen dat "automatisch"   ^-^ :brouwen:

L.win

Citaat van: CeesM op 28-10-2020  17:38 uHoe heb je dat opgelost?

Mijn vrouw heeft gisteren de computer beetje geleegd want ze had geen werkruimte :-*
Bestanden heeft ze via de prullenbak of documenten weer terug kunnen zetten. 
Het lag dus niet aan de brouwsoftware maar aan de lieve vrouw ;D
Het staat nu allemaal iets anders dan voorheen onder mijn brouwsels,  maar hetgeen wat goud waard is heb ik weer in handen. Zo blij!

L.win

Citaat van: Oscar op 28-10-2020  19:08 uAf en toe een backup maken !!!  sommige brouwprogramma's doen dat "automatisch"   ^-^ :brouwen:

Ik zal me eens in jouw? software verdiepen ;-)
Voorlopig kan ik weer vooruit.
Ik zal mijn gegevens voortaan ook uit gaan printen  want het gevoel je recepten kwijt te zijn is klote.

Nu ontspannen aan het bier :-)

Henielma

En heb je de bestanden nu ook ergens anders opgeslagen?
Zelf maak ik pdf files van ieder recept en checklist die ik tevens echt print en in een map bewaar. Zo ben ik niet alleen afhankelijk van BrouwHulp of de bestanden.

L.win

Citaat van: Henielma op 28-10-2020  21:57 uEn heb je de bestanden nu ook ergens anders opgeslagen?
Zelf maak ik pdf files van ieder recept en checklist die ik tevens echt print en in een map bewaar. Zo ben ik niet alleen afhankelijk van BrouwHulp of de bestanden.

Bestanden staan nu inderdaad ergens anders opgeslagen.
Ook ga ik vanaf nu alles printen, blijft toch het fijnst iets fysiek in handen te hebben.

middelaersch

Citaat van: Henielma op 28-10-2020  21:57 uEn heb je de bestanden nu ook ergens anders opgeslagen?
Zelf maak ik pdf files van ieder recept en checklist die ik tevens echt print en in een map bewaar. Zo ben ik niet alleen afhankelijk van BrouwHulp of de bestanden.

Doe ik ook, en kan ik iedereen aanraden.
Of je nu BrouwHulp gebruikt of iets anders.

Oscar

Citaat van: middelaersch op 29-10-2020  17:26 uDoe ik ook, en kan ik iedereen aanraden.

Printen vind ik een beetje overdreven... maar zorgen dat je je data ook ff af en toe backupt... is wel handig...  :brouwen: 

Pim

Citaat van: Oscar op 28-10-2020  19:08 uAf en toe een backup maken!  Sommige brouwprogramma's doen dat "automatisch"   ^-^ :brouwen:
.... en wanneer iemand vervolgens in een opruimwoede die backup weggooid dan ben je net zo ver van huis.
Zoals zo vaak lag het ook in dit geval niet aan het programma maar aan geklungel er omheen.

Oscar

Citaat van: Pim op 29-10-2020  19:25 umaar aan geklungel er omheen.

Tsja, daar is niets aan te doen... :nut:.. :-[

Jan de Graaff

Toch is er ook iets te zeggen voor de Cloud; je hoeft niet op te letten en toch blijft alles bewaard voor je.
Er hangt een prijskaartje aan – zoals aan alles; voor niets gaat de zon op – maar gemoedsrust is ook wel wat waard. Sommige dingen zijn tot op zekere hoogte zelfs gratis.

Je kunt bestanden (backups, bijvoorbeeld) in de Cloud opslaan – onedrive, box, dropbox, google drive, apple icloud, etc. – of programma's uit de Cloud gebruiken; Brewfather, Brewersfriend, Brew Toad, Brewonline, etc.

Oscar

Citaat van: JanDeGraaff op 29-10-2020  21:41 uToch is er ook iets te zeggen voor de Cloud;

Dat is de PC bij je buurman... :nut: ;D ;D ;D

middelaersch

De cloud, voor veel mensen is dat iets magisch en onfeilbaars. Voor mij als IT-er niet.

Veel bedrijven hebben, nog niet lang geleden, grote problemen gehad omdat er bij een van s'werelds grootse cloud providers iets was omgevallen, zie link. https://www.nu.nl/tech/6080968/microsoft-bevestigt-wederom-een-storing-bij-outlook.html

Als dat bij in de link genoemd bedrijf kan gebeuren, dan kan dat zeker ook bij kleine bedrijfjes gebeuren die software voor hobbybrouwers als cloudoplossing aanbieden. 'Cloud' is gewoon software die draait op andermans computer, niet meer en niet minder. Hoe goed of slecht dat beheerd wordt weet je niet, je moet er maar het beste van hopen. En zeker een klein bedrijfje of hobbyist kan ook van de ene op de andere dag om wat voor reden dan ook stoppen. Financiele problemen, ziekte, gewoon geen zin meer, ....
Toen Adrie stopte met BrouwHulp, werkte dat op onze eigen PCtjes gewoon door. Als BrouwHulp een cloudoplossing was geweest, zou dat nog maar zeer de vraag zijn geweest...  :degroeten:

Kortom: zorg ook als je cloudsoftware gebruikt dat je je recepten op een of andere manier zelf ook hebt, en denk niet 'het staat in de cloud dus het is veilig'. Print je recepten uit of sla ze op als xml of pdf bestand.

Het enige waar je bij cloud van op aan kunt is dat je elke maand een factuur krijgt, dat gaat eigenlijk altijd wel goed.   :biersmile:

Edit: Oscar heeft minder woorden nodig om eigenlijk hetzelfde te zeggen  :proost:

Oscar

Citaat van: middelaersch op 29-10-2020  22:50 uToen Adrie stopte met BrouwHulp, werkte dat op onze eigen PCtjes gewoon door. Als BrouwHulp een cloudoplossing was geweest, zou dat nog maar zeer de vraag zijn geweest.....  :degroeten:

Daar zat een "cloud" functie in... En toen lag ineens de code op straat met daarbij en inlogcode op de FTP server van dit forum. Daarna ging de cloud op slot.. ;D ;D

Mijn PC is mijn cloud... ;)

middelaersch

Citaat van: Oscar op 29-10-2020  23:08 uDaar zat een "cloud" functie in... En toen lag ineens de code op straat met daarbij en inlogcode op de FTP server van dit forum. Daarna ging de cloud op slot.. ;D ;D

Mijn PC is mijn cloud... ;)

Dat kwam waarschijnlijk omdat BrouwHulp open source werd, en username/password van de ftp server hard in de source gebakken was vermoed ik?
Slordigheidje, zo makkelijk kan het fout gaan. Het blijft uiteindelijk mensenwerk.

kubock

Citaat van: Oscar op 29-10-2020  22:33 uDat is de PC bij je buurman.... :nut: ;D ;D ;D

... of de NAS i.c.m. een shell-script dat rsync aanroept. Enig nadeel hiervan is dat het geen off-site backup is.

Meer on-topic. goed om te weten dat het probleem van OP een PEBKAC was.  Of is dat een PBTTES in het Neederlandsch? ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.