Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hulp gevraagd voor iSpindel, eerste keer  (gelezen 903 keer)

Offline DavyDK

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hulp gevraagd voor iSpindel, eerste keer
« Gepost op: 24-10-2020 22:15 u »
Het is morgen nog eens een brouwdag. Maar nu wil ik voor de eerste keer een iSpindel gebruiken om de vergisting te volgen.

Ik heb van de verkoper een formule gekregen en een iSpindel. En dat is het. Voor de rest is mijn kennis 0.

Ik had op ubidots een account gemaakt, maar zie niet wat ik moet doen. Ik had op de site van iSpindel ook gezocht, maar ik zou niet weten hoe ik op een Windows 7 die in mijn wifi netwerk te krijgen. Ben al eventjes aan het proberen, maar vind het gewoon niet. Is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad en me kan zeggen wat ik over het hoofd zie. Heb al enkele forums doorlezen, maar blijkbaar zie ik toch wat over het hoofd.

Al bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline DavyDK

• Vol lid
Re: Hulp gevraagd voor ispindel, eerste keer
« Reactie #1 Gepost op: 24-10-2020 22:42 u »
Blijkbaar is het me tot hier toe al gelukt, heb hem via gsm aan het netwerk gekoppeld!

Maar als ik op ubidots ga, en ik klik op apparaten, dan zie ik de apparaten 1 seconde staan, en dan verdwijnen ze, (ik had handmatig eens 1 gemaakt ook) dus stonden er 2 in, de ispindel000 en een andere

Iemand die weet hoe dat komt, dat ze verdwijnen?

Offline DavyDK

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 24-10-2020 22:53 u »
Ok, ik ga even uitleg geven voor de mensen die het niet meteen vinden.

1. maak eerst een gratis account aan op ubidots, zeg dat het voor zelfstudie is. En kopieer de token.
2.Via de computer vond ik het niet om connectie te maken met de iSpindel, dus neem je smartphone en connect met iSpindel in je wifiinstellingen, volg dan de stappen op de site van iSpindel om in te stellen. Vul hier ook de token in die je terugvind op ubidots.
3.via Google Chrome kon ik mijn apparaten niet zien bij ubidots, via microsoft edge gaat dit wel!

Ik ga nu verder kijken of de gegevens binnen komen, want heb hem nu in de gootsteen liggen in water om te testen.

Offline hamsterjurassicpark

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 24-10-2020 22:59 u »
Je hebt gelijk, het is niet makkelijk dit goed te configureren.
Via deze url wordt een redelijk duidelijke omschrijving gegeven: https://ispindel.nl/index.php/instellingen-ubidots/

Bij Ubidots kun je een gratis account aanmaken via Ubidots stem. Ze hebben een betaalde versie, Ubidots Industrial. Ik heb een industrial account aangemaakt en omgezet naar een STEM account.
https://ubidots.com/stem/

Je geeft aan dat eea verdwijnt. Wat hier de reden van is durf ik niet te zeggen. Wellicht helpt het de iSpindel te resetten en met de bovenstaande stappen te starten.
Het is mij hiermee gelukt om alles aan de praat te krijgen. Maar laat het weten als het niet lukt.
Succes!

Offline DavyDK

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2020 00:25 u »
Ik merkte dat ik een industrial versie had, ik vond het niet om om te zetten, dus ik dacht, ik verwijder mijn account. En dan zet ik opnieuw 1 op. Wel, dat is even mislukt. Ik kan geen nieuw account meer aanmaken. Lukt gewoon niet meer. Zal even moeten verder zoeken.

Offline DavyDK

• Vol lid
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2020 00:38 u »
Via Microsoft Edge toch terug gelukt, die Chrome hielp niet echt mee.

Nu blijf ik er af :D

Offline Woeka

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • ... whatever
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2020 08:17 u »
Na een reset is het wifi netwerk permanent in de lucht voor het instellen. Na het instellen gaat de iSpindel terug naar zijn normale werking. Afhankelijk van je instellingen gaat hij in slaap stand totdat hij weer een meting moet doorgeven. Dat spaart de accu, anders houdt de iSpindel het maar een dag of zo uit, een Wenos  kost best wat energie. Wanneer je met een Android telefoon verbindt krijg je de optie om direct door te gaan naar de instelling. Met een computer krijg je die niet maar kan je verbinden met  de iSpindel op ip-adres 192.168.1.4. Na het instellen van het netwerk kun je het ip-adres opzoeken bij de instellingen op de iSpindel en kun je er ook mee verbinden op je eigen netwerk door dat op adres in te typen. Dat kan trouwens alleen na een reset wanneer de iSpindel in setupmode staat. Normaal is de iSpindel maar kort in de lucht om zijn metingen door te sturen.

Voor tijdelijk testen is het handig het interval op slecht een paar seconden te zetten. Voor normale metingen staat de boel bij mij nu op 900 seconden, dat is ruim voldoende voor onze toepassing. Als je alleen de SG / Plato wil laten zien is eens per uur voldoende. Ik heb hem op 900 seconden staan voor het verloop van de temperatuur in de vergistingskast/emmer.

Offline DavyDK

• Vol lid
Re: Hulp gevraagd voor iSpindel, eerste keer
« Reactie #7 Gepost op: 26-10-2020 22:52 u »
Ik heb eindelijk alles in orde gekregen. Maar de iSpindel stuurt geen gravity door. Die blijft op 0.

Iemand een idee ?

Offline DavyDK

• Vol lid
« Reactie #8 Gepost op: 08-11-2020 18:02 u »
Ik heb ondertussen contact met de man van de ispindel. Dus die 0 gravity zal wel opgelost raken.

Maar ik zit momenteel met een ander probleem. Binnenshuis werkt de wifi verbinding met mijn ispindel. In het tuinhuis had mijn broer een powerline gestoken en werkte deze ook. Dus dacht ik, ik bestel me zelf 1 bij telenet.

Nu bestel ik zelf een nieuwe powerline bij telenet, verzender en ontvanger. En ik heb op mijn telefoon wifi in het tuinhuis. Maar de ispindel stuurt niets meer door daar. Nochtans is er bereik. Zie ik iets over het hoofd?

Offline Abzza

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hop Hop!
« Reactie #9 Gepost op: 08-11-2020 22:31 u »
Voor het kalibreren en configuren van mijn ispindel heb ik dit filmpje gevolgd:

Ander vraagje, misschien weet iemand dit: vandaag wilde mijn ispindel verbinden met de Wi-Fi alleen zag ik mijn eigen er niet tussen staan. Wel diverse printers, maar niet de goede. Kan iemand mij hierbij helpen?

Offline MaartenM

• Super lid
  • ĝl, ĝl og mer ĝl!
« Reactie #10 Gepost op: 21-11-2020 15:36 u »
Ben ook een beginner met de iSpindel, maar je ziet de iSpindel alleen in je wifiopties als hij in de kallibratiestand staat, dan moet je een keer of 5 op de resetknop drukken tot het blauwe lampje knippert.

Tags: