Even voorstellen: Melanie (beginneling)

Gestart door MissBarnbeer, 26-10-2020 20:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MissBarnbeer

Hoi medebrouwers,

Ik ben Melanie Schuurman (34) uit Amersfoort. Totale nieuweling! Vorige week mijn eerste bier gebrouwen, die staat nu te gisten. Super leuk om te doen en razend benieuwd natuurlijk. Ik ben al gelijk tegen mijn eerste problemen aangelopen, dus ik verwacht nog niet te veel van dit brouwsel.

Tot voor kort was ik fulltime automonteur bij het mooiste autobedrijf. Maar sinds kort ben ik moeder van een lief jongetje en is het sleutelen nu even alleen hobbymatig. Des te meer tijd om te brouwen dacht ik! Sinds een heel aantal jaren leek het me fantastisch om zelf bier te brouwen, maar de starterspakketten leken me te simpel. Tot ik op een festival de meesterbrouwer van Hertog Jan ontmoette, Gerard. Wat een ontzettend sympathieke vent. Toen dacht ik, ik moet gewoon ergens gaan beginnen! Een weizenpakket van de Brouwbroeders it is!

Ik houd erg van tripels en blondbiertjes. Welke ik nu graag drink zijn bv La Chouffe, Koene Ridder van Rock City en
Bird of Prey van Uiltje.

Op Instagram deel ik wat van mijn brouwervaringen en post dingen over bier. @missbarnbeer.

Ik leer graag van jullie, leer jullie graag kennen en hoop uiteindelijk natuurlijk ook een vet ervaren brouwer te worden en anderen te kunnen helpen.




Jan de Graaff

Welkom Melanie, en leuk dat je hier aan begint!
Zo'n startpakket, daar ben ik ook mee begonnen. Dat was er eentje van HEMA (Brooklyn Brew Shop). Daar leer je ontzettend veel van. En, je maakt fouten, die leer je herkennen en weer voorkomen en zo wordt je, ongemerkt, een 'vet ervaren brouwer'!

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar wat je allemaal gaat brouwen.

MissBarnbeer

Hi Jan,

Grappig dat je dat schrijft, want ik ben ook ooit op het idee gekomen toen ik het pakket van de Hema zag. Hema nota bene. Zo grappig.
Hoeveel heb jij ondertussen gebrouwen? Ben je al een pro?

Groetjes Melanie

Jan de Graaff

Ik brouw nu zo'n 4 jaar en ik heb, denk ik, zo'n 30 biertjes gebrouwen. Vergeleken met velen hier op het forum ben ik bij lange na nog geen pro. Eerder een groentje! :D
Met veel geduld en doorzettingsvermogen ben ik wel van plan om het te worden. Maar, of dat nog in dit leven zal zijn... dat zal de tijd moeten uitwijzen.

orangeloo

Welkom en veel succes. Maar ik moet je wel waarschuwen. PAS OP bier brouwen = Verslavend  :D

Jacques

Welkom op het forum.
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe hobby waar je steeds bezig mee kunt zijn.

EvdBroek

Welkom Melanie en heel veel plezier met brouwen

Heyudude

Welkom. Zie dat je al goed op gang bent...
Have fun

Stefan R.


Arjen1969

Welkom Melanie! Veel plezier met de nieuwe hobby en neem voor alles je tijd. Bierbrouwen is een kwestie van geduld, maar het is wel een prachtige hobby. Ik ben altijd helemaal Zen als ik sta te brouwen ;-).

Willem Broekema

Hoi Melanie,
Welkom hier op het forum. Hopelijk wordt je net zo goed in brouwen als in sleutelen bij het mooiste autobedrijf. In beide hobby's kun je je passie kwijt. Pas maar op, want wie weet wordt brouwen straks nog je beroep en sleutelen je hobby. Brouwen is erg verslavend, en menigeen heeft hier zijn ziel er aan verloren.
Misschien dat je je kennis over sleutelen nog eens in gaat zetten voor het maken van een V12 aangedreven brouwinstallatie. Voorlopig heb je al een goede bron om veel kennis op te doen en dit in de praktijk te brengen; hoe ver je je ook in de materie wilt verdiepen, er is altijd wel iemand hier die kan adviseren.

Jeroen76

Van harte welkom Melanie!

Lekker brouwen en je bezoek wat voorschotelen, gegarandeerd een hoop aanloop. ;)

Héél veel brouwplezier op en met het forum

Gr. Jeroen


Brouwerij De Stichting

Één van de weinige vrouwen op het forum?

Jacques

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 01-11-2020  14:47 uÉén van de weinige vrouwen op het forum?

Het zijn er stiekem meer dan je misschien denkt...

MissBarnbeer

Citaat van: Orangeloo op 26-10-2020  22:05 uWelkom en veel succes. Maar ik moet je wel waarschuwen. PAS OP bier brouwen = Verslavend  :D

Hihi, ik kan me dat verslavende zomaar voorstellen! Er zijn ook zo veel mogelijkheden.  :gistsmile: Wat drink of brouw je het liefst? En zo te zien ben je onderdeel van een gilde? Hebben jullie dan gezamenlijk grote apparatuur?

Groetjes Melanie

MissBarnbeer

Citaat van: Jacques op 26-10-2020  23:18 uWelkom op het forum.
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe hobby waar je steeds bezig mee kunt zijn.

Dank je wel Jacques. Jij bent hoofdbeheerder? Ook initiatiefnemer van dit forum? Leuk om zoveel brouwers bij elkaar te hebben zeg.

Groetjes Melanie

MissBarnbeer

Citaat van: EvdBroek op 27-10-2020  07:49 uWelkom Melanie en heel veel plezier met brouwen

Dank je wel!  :proost2:

MissBarnbeer

Citaat van: Heyudude op 27-10-2020  09:27 uWelkom. Zie dat je al goed op gang bent...
Have fun

Dank je wel :-) Het is pas een beginnetje. Maar goed, zonder begin kom je ook nergens, dus... Over een paar weken bierproeven!

MissBarnbeer

Citaat van: Stefan R. op 30-10-2020  18:36 uVeel brouwplezier

Dank je wel!  :proost2:

MissBarnbeer

Citaat van: Arjen1969 op 30-10-2020  18:42 uWelkom Melanie! Veel plezier met de nieuwe hobby en neem voor alles je tijd. Bierbrouwen is een kwestie van geduld, maar het is wel een prachtige hobby. Ik ben altijd helemaal Zen als ik sta te brouwen ;-).

Helemaal bier-zen. Ja, de eerste keer vond ik ook wel heel spannend. Uuuuren mee bezig geweest en full-focus. De tweede keer zal vast al makkelijker gaan.
Groetjes Melanie

MissBarnbeer

Citaat van: Willem Broekema op 31-10-2020  13:24 uHoi Melanie,
Welkom hier op het forum. Hopelijk wordt je net zo goed in brouwen als in sleutelen bij het mooiste autobedrijf. In beide hobby's kun je je passie kwijt. Pas maar op, want wie weet wordt brouwen straks nog je beroep en sleutelen je hobby. Brouwen is erg verslavend, en menigeen heeft hier zijn ziel er aan verloren.
Misschien dat je je kennis over sleutelen nog eens in gaat zetten voor het maken van een V12 aangedreven brouwinstallatie. Voorlopig heb je al een goede bron om veel kennis op te doen en dit in de praktijk te brengen; hoe ver je je ook in de materie wilt verdiepen, er is altijd wel iemand hier die kan adviseren.

Haahaha, wat een mooi bericht! Je zou zo maar gelijk kunnen hebben in het sleutelen vs brouwen ;-) Ben jij professioneel brouwer? Het lijkt me namelijk best een uitdaging om bier zo te brouwen dat het elke keer hetzelfde smaakt. Het zit hem waarschijnlijk vooral in het netjes werken. Groetjes Melanie

MissBarnbeer

Citaat van: Jeroen76 op 01-11-2020  00:19 uVan harte welkom Melanie!

Lekker brouwen en je bezoek wat voorschotelen, gegarandeerd een hoop aanloop. ;)

Héél veel brouwplezier op en met het forum

Gr. Jeroen

Hi Jeroen, dank je wel! Ik heb wel wat gefilmd tijdens mijn eerste brouwsessie, maar dat is natuurlijk zo amateur (lees: prutswerk;) als maar kan! Maar zal vanzelf beter worden  :biersmile:

Jacques

Citaat van: MissBarnbeer op 09-11-2020  20:09 uDank je wel Jacques. Jij bent hoofdbeheerder? Ook initiatiefnemer van dit forum? Leuk om zoveel brouwers bij elkaar te hebben zeg.

Groetjes Melanie

Ja en ja.
Dit forum bestaat al een tijdje. Diverse professionele craftbrouwers zijn eerst hobbybrouwer geweest en lid van dit forum. Er zijn er die zeggen dat ze brouwen van een beter bier geleerd hebben via het forum. Iets waar ik trots op ben.

Willem Broekema

Citaat van: Jacques op 09-11-2020  21:46 uJa en ja.
Dit forum bestaat al een tijdje. Diverse professionele craftbrouwers zijn eerst hobbybrouwer geweest en lid van dit forum. Er zijn er die zeggen dat ze brouwen van een beter bier geleerd hebben via het forum. Iets waar ik trots op ben.


Het is niet alleen zeggen dat ze hier beter hebben leren brouwen door het forum, dat is ook zo. Althans, voor mij. En daar mag je best trots op zijn! :groots:
Het mooie is dat je steeds beetjes informatie kunt vinden; met name waar je op dat moment tegen aan loopt in je voorbereiding, of zelfs tijdens het brouwen. En dat zonder je door 1000 bladzijden theorie te worstelen voor je je antwoord hebt. (Niet dat dat niet ok is, overigens). Een soort van modulair leren bierbrouwen.
Daarnaast kun je specifieke vragen stellen aan mede hobbybrouwers, en krijg je daarbij ieders (soms ongezouten) mening terug, waar je zelf weer uit kunt destilleren of dit voor jou werkt.
Op deze manier wordt je stapje voor stapje steeds wat "professioneler"; ieder op zijn niveau, en ieder met zij voorkeuren.
Ik pretendeer ook geenszins professioneel bezig te zijn, maar ben wel beter gaan brouwen (als ik de meningen van vrienden mag geloven), en heb ook meer kennis over waar ik mee bezig ben.
Dus, Melanie, doe er je voordeel mee!  :brouwen: :biersmile:

ray81

Welkom Melanie!

Toen ik begon met moutbrouwen, heb ik dit samen met een ervaren brouwer gedaan. Dit heeft mij veel geholpen en daarna heb ik het zelf opgepakt. Misschien wel lastig in deze periode, maar wellicht over een tijd wel weer mogelijk. Niet alleen leer je dan veel, vaak is het ook nog gezellig. En een gilde is ook een leuke manier om de hobby te delen. Er zit er vast wel 1 in de buurt.
Trouwens ook leuk dat je je brouwervaringen deelt op insta! Zouden meer mensen mogen doen.

groetjes
Raymond

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.