Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Elektrische HERMS van fusten, met controlepaneel en alle benodigdheden  (gelezen 733 keer)

Offline ejet

• Vol lid
  • Land: nl
  • Bier!
Te koop, in verband met overstap naar SS brewtech:
- HERMS fusten: HLT met RVS spiraal, maischketel met RVS filter en kookketel met whirlpool arm. Fusten komen van RVS recycling in Leeuwarden.
- De elektrische elementen zijn beide Camco 3500W
- Controlepaneel met 3x auber instruments PID, 240V schakelbeveiligingen en pompbediening
- Met 4 siliconenslangen met 2x temperatuursensor in line in de slang
- Alles voorzien van 3-delige RVS kogelkranen en camlocks
- Volledig voedselveilig RVS en siliconen, alle elektrische onderdelen zijn geaard voor de veiligheid.
- Inclusief 1 240V chugger pomp (een tweede pomp is wenselijk voor een gelijkmatige temperatuurverdeling door constant rondpompen in de HLT)
- Ruime tijd niet gebruikt, goed schoonmaken gewenst.
- Alle onderdelen bij elkaar hebben veel geld gekost dus graag serieuze biedingen!

Het betreft dit elektronische bedienpaneel: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30282.msg462351.html#msg462351

Het is een fijne brouwinstallatie, maar door tijdsgebrek ben ik overgestapt naar een simpeler proces met SS brewtech ketels. Het systeem kan nauwkeurig de temperatuur aanhouden door de PID's. Er kan slechts één elektrisch element gebruikt worden ivm hoge belasting, dus óf de HLT óf de kookketel. Goede ventilatie van het bedieningspaneel is gewenst ivm warm worden van de relais. Deze zijn gekoeld met een koelelement en 2 ventilatoren. Zie de link hierboven.

Voor vragen, stuur een privéberichtje. Op te halen in Uithoorn. Bieden vanaf 250 euro.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Four12jef

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: hu
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo,

Is deze installatie nog te koop?

Offline Woeka

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • ... whatever
Deze installatie heb ik overgenomen en de eerste door mijn gebrouwen batch staat momenteel in de vergistingskast.

Ik heb voor mezelf een andere aansturing gemaakt. Dus die is wel beschikbaar, als je interesse hebt stuur even een pm.

Tags: