Even voorstellen: Wouter

Gestart door woete, 01-11-2020 00:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

woete

Hoi allemaal,


Ik heb een hele omweg genomen voor ik tot het besef kwam dat ik dit leven ook nog men eigen bier wilde maken.
Die omweg begon met een opleiding boekhouden-fiscaliteit, waarna ik heel graag een IT job als functioneel analyst heb uitgevoerd.
Dat had ik evengoed tot aan mijn pensioen kunnen doordoen, ware het niet dat een jeugdvriend vroeg om een bedrijf mee op te starten in de landbouw, met name actief in de fruitteelt.
Vaak zijn er appelen over op het einde van het seizoen, ze worden dan niet meer geplukt wegens overaanbod op de markt.
Ik heb zo een tijdje men eigen cider gemaakt, maar ja ik drink nu eenmaal liever bier  :biersmile:

Wellicht zoals vele andere jonge medebrouwers, is die covid pandemie het schopje onder mijn kont wat ik nodig had.
Men brouwketel (robobrew 3.1.1 35 L) arriveerde net en ik voel aan dat we het goed gaan vinden met elkaar in de anders eenzame weekends  ;D

Favoriete bieren: Omer & Lefort tripel, Chouffe & Houblon, Karmeliet, Avec Les Bons Voeux, Lupulus Hopera, Orval, Westmalle tripel & dubbel, Affligem blond.

Wat ik liefst zou brouwen voor mezelf?
1e een basis blond bier of tripel, met 1 mout, 1 hop, geen kruiden, gewoon om de brouwketel in de vingers te krijgen
2e een blond bier met kruidige afdronk 6,5-7%  (koriander, Chouffe stijl), niet zo zwaar als een tripel zodat je toch iets grotere slokken kan nemen
3e blonde hoppige dorstlesser van 4 a 4,5%, om in blik mee te nemen naar zonnige vakantie oorden
4e beginnen sleutelen aan men eigen Omer kloon
...

Ik volg nog een kortlopende cursus brouwen, om toch niet helemaal vanaf 0 te moeten beginnen. Ik zou graag men eerste brouwsel al met smaak kunnen degusteren ipv weg te moeten gieten.

Ik plaats al meteen een bedankje aan iedereen voor alles wat hier al werd neergeschreven. Wat een bron van informatie, heerlijk !

Heyudude

Welkom Wouter
Zie dat je al aardig op dreef bent met je keuzes!

Die automaat heb ik ook besteld, duurt echter wat langer nog 2 weken om te leveren. Waar had jij hem besteld?

Jeroen76

Van harte welkom Wouter!

Heel veel plezier met deze schitterende hobby!

Gr. Jeroen


William

Lekker bezig Wouter.

Veel plezier op het forum en deze mooie hobby.

William

woete

Citaat van: Heyudude op 01-11-2020  08:16 uWelkom Wouter
Zie dat je al aardig op dreef bent met je keuzes!

Die automaat heb ik ook besteld, duurt echter wat langer nog 2 weken om te leveren. Waar had jij hem besteld?

Besteld bij  https://www.angelhomebrew.co.uk, in mei had ik mij toegelegd op die elektrische brouwketeltjes en jezus zijn er veel varianten op de markt. Uiteindelijk had ik mijn zinnen op deze robobrew 3.1.1 gezet, maar die was nergens te verkrijgen. Alle winkels een e-mail gestuurd die op de website van kegland stonden vermeld ... nergens op voorraad of jawel, ergens in Scandinavie aan het deubele van de preus. Maar ondertussen staat hij naast mij dus  :D

Ik was gisteren de sturing aan het testen met water en had al meteen een bedenking;
in de handleiding staat dat je enkel 500 W element mag inschakelen (1900 W uitschakelen) als je de 'malt pipe' erin hebt staan.
500 W is wel erg weinig voor zo'n groot volume op te warmen.
Las ik net dat de Brew Monk bij Brouwland een 'stroomregeling van 100 tot 3.000 W, in stappen van 100 W' heeft, dat lijkt handiger.

Heyudude

Citaat van: woete op 01-11-2020  09:45 uBesteld bij  https://www.angelhomebrew.co.uk, in mei had ik mij toegelegd op die elektrische brouwketeltjes en jezus zijn er veel varianten op de markt. Uiteindelijk had ik mijn zinnen op deze robobrew 3.1.1 gezet, maar die was nergens te verkrijgen.



Ik was gisteren de sturing aan het testen met water en had al meteen een bedenking;
in de handleiding staat dat je enkel 500 W element mag inschakelen (1900 W uitschakelen) als je de 'malt pipe' erin hebt staan.
500 W is wel erg weinig voor zo'n groot volume op te warmen.
Las ik net dat de Brew Monk bij Brouwland een 'stroomregeling van 100 tot 3.000 W, in stappen van 100 W' heeft, dat lijkt handiger.

Angel had ik ook op het oog, 67 euro verzending was me teveel.
Nu wat langer wachten, 6 euro ;)

Ja mooi ding, vandaar mijn zelfde overweging.
Beide samen mag niet met inzet, dus 1900 W is prima.

Maischwater opwarmen, volle bak, filter inzet erin en de 500 uit.
Zo had ik dat gezien op Youtube.
Zal hem zo opzoeken.
Deze


 Of een andere aflevering...

Wellicht een topic aanmaken op het apparatuur forum deel?

Beter als hier denk ik...
Hier https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=42255

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.